Nu skal ve se på 3 billeder fra samme sted, som jeg har luret en hel del på hvor kan være henne. De bliver fordelt over et antal posts.
Vi er stadig nordenfjords da billederne er imellem billederne fra Nørre Uttrup (Billedet med PV544, Taunus 12M og VW Type 3 der drejer ud fra Høvejen) og billederne af svinget op til Limfjordsbroen. Så vi må være imellem de to steder:
19670500-00134_web.JPG
Der er ikke mange fixpunkter i billedet - men der er jo huset midt i billedet. Der er bare det at det er en meget almindelig hustype på de kanter, men det var hvidt i '67, så vi kan udelukke alle de røde.
Så er der Shell tanken. Den virker som om den er ret stor og da vi nærmere os storbyen KAN den være der endnu. Vi bemærker at den ligger e lille smule højere end vejen. Derved kan vi MULIGVIS afgøre, at billedet er taget mod nord da området imellen Hjørringvej og den nære kyst må antages at være i niveau eller lavere end vejen. Det er dog ikke en 100% sikker afgørelse men kan være en ledetråd.
Efter at have "kørt" op og ned ad Hjørringvej tror jeg at det er her:
20100500-00134.jpg
Det hvide hus er der, men det er næsten skjult af skiltebommene. På billedet fra '67 ser vi ingen gadehjørne, men det er fordi Forbindelsesvejen ikke var der i 1967. Qua vores tidligere diskussion af optik tror jeg også '67 billedet er taget fra en position måske 50m. længere mod syd.
Shell tanken er helt væk. Ser man på McDonaldsbygningen, så ligner det ikke en nedlagt tank, men tanken har nok ligget der hvor krydset er nu så alle bygningerne omkring krydset på "landsiden" er nok bygget i forbindelse med etableringen af Forbindelsesvejen.
Nå - nu må vi jo ikke glemme at det handler om nummerplader og biler!
Jeg har altid syntes at det her er en rigtig lastbil:
PD 77.170.JPG
PD 77.170
Det er ikke muligt at se numrene på PV544 og VW Type 1'eren i det fjerne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.