CSJ skrev:Jeg har fået sendt dette billede fra min samlerven. Det er bemærkelsesværdigt at man nåede så højt med de gule sidevognsnumre i Københan. Jeg kender en lang række sorte sidevognsnumre indenfor serien KA 2000-2999 og igen en lang række indenfor den udvidede serie 1000-2999 med både KB, KC og KD. Men ikke et eneste sort indenfor serien KA 1000-1999. Så man har formentlig brugt den oprindelige serie KA 50-1999 op med de gule og er gået videre med KB. Dette giver et antal på mindst 1973 gule sidevognsnumre i København, mere end 10 gange så mange kendte numre som i nogen anden kreds i den serie. Og lidt flere end det kendte antal gule anhængernumre i København, idet højeste kendte nummer her er KB 3373.
Jeg kender 7 hvide sidevognsnumre i intervallet KA2xxx, 9 i intervallet KB1xxx, 3 i intervallet KB2xxx, 1 i intervallet KC1xxx, 2 i intervallet KC2xxx, 12 i intervallet KD1xxx og 1 i intervallet KD2xxx, men hidtil ingen i intervallet KA1xxx. Jeg kender 3 gule sidevognsnumre i København: KA317, KA499 og KB72. Jeg har derfor hidtil regnet med at man med KA nåede hele den oprindelige gule sidevognsserie 50-1999, og fra og med KB lod det skille ved 1000 med gule/hvide sidevognsplader.
Men nu er der dukket dette billede op. Den øverste sidevognsplade er ikke særlig tydelig, men jeg er alligevel rimelig sikker på at det er KA1229. Så noget kunne tyde på at man allerede med KA gik ned og begyndte ved den udvidede hvide serie. I så fald nåede man formentlig ikke 1973 gule sidevognsnumre i København som hidtil antaget, men kun mindst 973.
Sidevognsnummeret fra Fredericia læser jeg som YA2057.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.