Mødested Nærum 3. september

Billeder og reportager fra træf og lignende for historiske køretøjer samt fra museer og udstillinger

Mødested Nærum 3. september

Indlægaf dykker5502 » fre 03.09.2010 16:10

Jeg mener at have nogenlunde styr på hvad der findes af gamle biler i mit nabolag og hvem der har dem (før 1960 that is).
På vej til møde i Nærum igår aftes kom jeg til at køre bag ved denne smukke Mercedes 190 SL næsten ligesom jeg var kørt ud på landevejen:
HPIM0084.jpg

Jeg har aldrig set bilen før, så jeg undrede mig en del.
Det lykkedes at komme i kontakt med ham og han skulle også til Nærum, men var lidt i tvivl om hvordan man lige kom mod Isterødvejen, så jeg tilbød at vise vej. Det undrede mig godt nok at han ikke kendte vejen hvis han boede på de kanter, men han kunne jo være nytilflyttet - hvad ved jeg?
Da vi ankom til Nærum fortalte han at han havde undret sig over hvorfra jeg havde vist at han skulle til Nærum indtil han kom i tanker om at det jo var første torsdag i måneden. Han SKULLE til Nærum, men det var for at besøge nogle venner! Og han havde været i Rågeleje for at besøge nogle andre venner.
Jeg fik dog lige taget nogle billeder ved Mødested Nærum af den smukke bil:
HPIM0087.jpg

Man bedes bemærke at bilen har 6 cifret nummer - hvilket har været bilens oprindelige første nummer:
HPIM0086.jpg

Det er min overbevisning at netop mange fine biler dengang - også amerikanerbiler - netop havde disse 6 cifrede numre fordi der oprindeligt IKKE var prestige i et 3 eller 4 cifret nummer, med mindre man havde haft det fra det var nyt af.
Derfor er det efter alt overvejende sandsynlighed historisk ukorrekt med de mange 3 og 4 cifrede plader på US biler. Det kan godt være at de passer bedre i de amerikanske nummerpladehuller, men det var ikke væsentligt i slut 50'erne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Mødested Nærum 3. september

Indlægaf dykker5502 » fre 03.09.2010 16:16

Der var mange af de sædvanlige biler, men den her Healey med sorte emaljeplader havde jeg ikke set før:
HPIM0091.jpg

HPIM0092.jpg

Der var også denne flotte Alvis - dog med historiske nummerplader:
HPIM0090.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Mødested Nærum 3. september

Indlægaf CSJ » man 06.09.2010 20:03

Jeg har set denne Healey ved flere lejligheder, første gang til Stevnsløbet i St. Heddinge 2001, og den har også været til Youngtimertræf i Roskilde her i sommer. Heldigvis er ejeren ikke faldet for fristelsen til at lade de eksisterende emaljeplader gå tabt til fordel for historiske nummerplader.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Træf- og museumsbillleder