Observationer i Fraugde

Billeder og reportager fra træf og lignende for historiske køretøjer samt fra museer og udstillinger

Re: Observationer i Fraugde

Indlægaf JMK » tors 17.06.2010 00:42

Angående Mercedes M2837 / VW M2817

Tak for jeres indlæg og hjælp til opklaring.
For os nummerplade-nørder kan jeg godt se forvekslingsmuligheden i de 2 nummerplader, kun eet tal forskelligt fra...

Jeg må indrømme at min hukommelse siger "Æv-bæv, har du fået Alzheimer Light ?" :D
Jeg hænger stadig til min egen Mercedes beskrivelse, men kan bare ikke få flere sikre detaljer trukket frem fra hukommelsens gemmer.
Til gengæld tror jeg at jeg kan huske de 2 biler hvis jeg løber på dem på en udstilling, så vil det være et stort ønske at komme i snak med ejeren som måske kan hjælpe med opklaringen.

Tak til jer der har "spolet i hukommelsen" og måske gør det igen...jeg logger på og kigger

Hygge og hilsen fra JMK - Vestjylland
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: Observationer i Fraugde

Indlægaf TT » tors 17.06.2010 08:05

Her er et 8- og et 3- tal fra en nyere og en lidt ældre historisk korrekt nummerplade. Det er tydeligt at de begge er forskellige fra de tilsvarende tal på Mercedesens nummerplade. Den nyere model adskiller sig mest i formen, mens den ældre har en federe skrift, og især 8-tallet adskiller sig også i formen. 8-tallet på Mercedesens nummerplade er derimod identisk med 8-tallet på VW'ens nummerplade.

Jeg tror derfor ikke Mercedesen har historisk korrekte nummerplader. Især fornummerpladen tiltror jeg at være original, men det er svært at se på billedet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Træf- og museumsbillleder