Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Billeder og reportager fra træf og lignende for historiske køretøjer samt fra museer og udstillinger

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf Jesper Bering » ons 14.07.2010 16:00

dykker5502 skrev:Så vil der GARANTERET komme en masse af de her omregistrerede vare- og lastbiler som gerne vil tilbage på gule plader. Og det er der som udgangspunkt ikke hjemmel i lovgivningen til. Når først man har betalt fuld afgift - så er der ingen vej tilbage.

Kære Michael,

Det er nu ikke helt rigtigt. Jeg har ført en lang og indædt korrespondance med Skattevæsenet om min Citroën AX varevogn, som jeg gerne ville omregistrere fra hvide til gule nummerplader. AX varevogne hænger jo ikke på træerne her i landet, fordi de som udgangspunkt ikke opfylder målene for danske varevogne. Min er en tidligere fransk postvogn, utvivlsomt indrettet til godstransport, men lige lovlig kort i ladet til at blive godkendt som varevogn her i landet. Ham der importerede den, orkede ikke at tage slagsmålet om ladets mål, og indregistrerede den derfor på hvide nummerplader.

Imidlertid fandt jeg ud af at den lige akkurat kunne bringes til at opfylde de dimensionskrav der gjaldt på importtidspunktet, og jeg bad derfor Skattevæsenet om at få lov til at registrere den som varevogn på gule nummerplader uden at betale afgift - ud fra den betragtning at der allerede var betalt en højere afgift end den der krævedes til registrering på gule plader.

DET kunne der imidlertid ikke blive tale om. Først da jeg blev sur og forlangte dokumentation for væsenets besynderlige krav om at jeg skulle betale afgift forfra, fik jeg dokumentationen, og du er velkommen til at låne den.

Konklusionen var at jeg skulle betale afgift som varevogn, som om vognen var nyimporteret. Der var på intet tidspunkt tale om at jeg ikke kunne få vognen på gule nummerplader - bare de fik deres penge, så var de tilfredse.

Så hvis en energisk og velhavende ejer af en omregistreret, tidligere varevogn gerne vil have de gule plader igen, vil jeg ikke tro at det vil give ham problemer - han skal bare betale ny afgift. Om han taber lysten af den grund, kan jeg jo ikke vide.

Så skal vi bare være HELT sikre på at sådan en vogn virkelig vil blive berettiget til rent gule plader og ikke papegøjeplader - men det stoler jeg trygt på at du og Erik finder ud af med Væsenets hjælp.

Grunden til at jeg tabte lysten, var at vognen blev udsat for groft hærværk, og derfor nu skal renoveres før den kan synes igen, og det ligger lidt tungt med at prioritere det projekt tilstrækkelig højt op. Charmen ved projektet var at vognen stadig har alle påskrifter og skilte fra det franske postvæsen. Ganske vist har de taget de klistermærker af dørene hvor det står LA POSTE, men der er stadig tydelige aftryk, og det vil ikke være vanskeligt at male det op igen.

hilsen Jesper
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Jesper Bering, Alstedvej 26, Alsted, 4173 Fjenneslev, 57-60 80 12, j(snabela)b48(punktum)dk
Brugeravatar
Jesper Bering
Medlem
 
Indlæg: 305
Tilmeldt: søn 09.11.2008 20:53

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf CSJ » ons 14.07.2010 19:48

Hvis den gule Citroën på det øverste billede er din Jesper, så er den tilsyneladende importeret fra den samme egn af Frankrig som Henrik (46 = departement Lot).
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf dykker5502 » ons 14.07.2010 22:06

Jesper, du bekræfter i virkeligheden min opfattelse af retstilstanden. Jeg antog bare at ingen ville være så opsatte på gule plader at de ville betale een gang til.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf Jesper Bering » tors 15.07.2010 22:30

Kære Carsten,

Nej den øverste er ikke min. Det er et billede jeg har fundet, til at illustrere det oprindelige udseende af min vogns bemaling. Det kunne jeg jo godt have anført.

Min vogn er fra les Vosges - den har heddet 54 PB 60 567. Nummeret er tillige malet på hver forskærm og på hvert hjul, og stemplet i nøgleskiltet. På bagsmækken sidder et klistermærke med postkontorets navn.

------------------

Kære Michael,

Næh, det skal nok være rigtigt, men det afhænger vel af graden af entusiasme.

Jeg stoler i alle tilfælde på at I gør hvad I kan for at få nogle gule plader frem. Også til et-bogstavs-pladerne, hvor jeg straks er køber til et sæt.

hilsen Jesper
Jesper Bering, Alstedvej 26, Alsted, 4173 Fjenneslev, 57-60 80 12, j(snabela)b48(punktum)dk
Brugeravatar
Jesper Bering
Medlem
 
Indlæg: 305
Tilmeldt: søn 09.11.2008 20:53

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf CSJ » søn 25.07.2010 09:18

Denne bil har været til Youngtimertræf i Roskilde. Den står opført på biltorvet.dk uden mærkebetegnelse.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf CSJ » søn 25.07.2010 09:20

Nummerpladen ser også meget velproportioneret ud sammenlignet med denne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf CSJ » søn 25.07.2010 09:27

Og den her i forummet tidligere omtalte Sunbeam med original nummerplade.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf TT » søn 25.07.2010 09:34

I begyndelsen kunne man godt finde ud af at to 1-taller fyldte det samme som et normalt tal og afpassede pladestørrelsen på de historisk korrekte vanteplader derefter, men det kan man ikke længere og bruger derfor pladestørrelse udelukkende efter antallet af cifre. A 1142 skulle selvfølgelig have været lavet på en plade beregnet til tre cifre.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf CSJ » fre 28.06.2013 18:24

Et billede fra gårsdagens Youngtimertræf.

I det sidste indlæg Jesper Bering nåede at skrive inden sin død kommenterede han mit billede fra Osttreff i Ribnitz-Damgarten og påpegede at denne tyske Tatra T-603 har ønskenummer.
Her er et tilsvarende dansk ønskenummer på en Tatra af samme model.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf CSJ » fre 12.07.2013 11:40

Jesper Kleins Ford A er begyndt at optræde til Youngtimertræf i Roskilde. Det er et nummer udstedt i 1968, så han har formentlig købt den omtrent samtidig med at han debuterede som skuespiller og beholdt den resten af livet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf dykker5502 » fre 12.07.2013 15:29

CSJ skrev:Jesper Kleins Ford A er begyndt at optræde til Youngtimertræf i Roskilde.
Den blev solgt her i foråret via en god bekendt af mig, der nu bor på Falster, men som indtil for nylig boede på Amager og som igennem alle årene hjalp Klein familien med at holde den kørende.

Det var præcis familiens ønske at se den ude at køre igen, og det må man jo så sige at den er kommet.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf jhfalster » fre 12.07.2013 21:37

Godt at se at Jesper Kleins Ford A endelig bli'r luftet.
Men køberen var også ret hurtig på aftrækkeren.
22 timer efter at jeg havde lagt den på det store farlige NET stod han foran min dør med en trailer og hentede bilen.
Ind på netbank og ordne betalingen, svip, svap.
Så havde vi lige i forbifarten glemt en kuffert, som han så senere hentede og medbragte en rigtig god Amarone.
Kunne sikkert have fået mere for bilen (som var i kommision) men både sælger og køber var tilfredse...... :lol:
Så jeg synes jeg har gjort en god handel.
Jens Hemdrup
Nykøbingvej 156
Horreby
4800 Nykøbing Falster
jhfalster
Medlem
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 12.07.2013 18:29

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf CSJ » lør 20.07.2013 08:38

Denne bil med nummer indenfor Hillerøds serie reserveret til historiske numre har været til Youngtimertræf, den er indrapporteret her på siden som en Volkswagen, og den er også opført på søgetjenesterne som sådan, men jeg ville have vurderet den til at være en Porsche.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf JMK » lør 20.07.2013 16:03

BL 35 997

Det ligner en Porsche temmelig meget, men jeg mener den hed VW 1600 Speedster indtil den blev omdøbt til Porsche 356, dette skulle være sket omkring 1962-63.
Hvis nogen ved noget andet ser jeg frem til at læse det...

Hygge og varm (pyha) hilsen fra Vestjylland
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf TT » lør 20.07.2013 18:09

Jeg har ikke hørt om at Porsche 356 skulle være solgt som Volkswagen. Derimod har jeg set Porsche 356 opført som Porsche 1500, 1600 etc.

Det kan dreje sig om et Volkswagen-chassis med et Porsche-karrosseri (fx replica i glasfiber eller lign.). Stelnummeret 115254163 tilhører så vidt jeg kan vurdere en Volkswagen Type 1 model 1965. Porsche 356 har ikke stelnumre på mere end 6 cifre.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf PS » ons 31.07.2013 08:29

En campingvogn med et femcifret nummer er noget af en sjældenhed. Denne velbevarede vogn dukkede op på træf i Næstved for nylig:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
PS
Medlem
 
Indlæg: 507
Tilmeldt: ons 30.07.2008 20:17
Geografisk sted: København

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 21:43

Denne uges Youngtimertræf i Roskilde udmærkede sig især ved et meget stort antal Nimbuser, mange med sidevogn og flere med spændende sidevognsplader. Jeg fik at vide at Nimbus for tiden holder landstræf i Holbæk, så det er jo nok derfor.

Her er en Nimbus med historisk Skive-nummer og sidevogn med ekstra "Anders And-bagsæde" på bagsmækken samt original Sæby-nummerplade.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 21:45

Nimbus med sidevogn med trækasse samt Aalborg-nummerplade.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 21:48

Nimbus med sidevogn med centralregistreret nummer, men det forekommer mig at sidevognens nummer fylder temmelig lidt på den runde plade.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Diverse fra Roskilde (Youngtimer-træf)

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 21:51

Nimbus med historisk nummer i prøveserien. Den står med første reg.dato 30.9.1938, så det er tydeligvis et ønskenummer. Til gengæld advarer den bagvedkørende om at den ikke har blinklys, men anvender håndsignaler.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

ForegåendeNæste

Tilbage til Træf- og museumsbillleder