Diverse observationer af Historisk korrekte nummerplader

Billeder og reportager fra træf og lignende for historiske køretøjer samt fra museer og udstillinger

Diverse observationer af Historisk korrekte nummerplader

Indlægaf dykker5502 » lør 08.08.2009 06:42

Nu har jeg ikke sådan et årelangt register med billeder af nummerplader sådan som jeg kan forstå at andre har :-) men jeg har da nogle ældre billeder fra forskellige arrangementer hvor man kan se historisk korrekte nummerplader, og i det omfang de ikke er registreret her, er de så blevet det. Og da jeg fornemmer at læserne her godt kan lide at se bilerne pladerne sidder på, så får I dem her, samtidig med at jeg får observationerne dokumenteret.
Ved Ford T klubbens 100 års løb sidste år var der jo en hel del historiske plader:
Den her havde Thomas allerede, men det her er så en nyere observation. Bilen er en import fra USA (vi har så vidt jeg ved kun ee dansk messingford bevaret)
P7010073_small.JPG

Samme gælder den her:
P7010101_small.JPG

Mens den her er ny:
P7010103_small.JPG

Den ikke imidlertid ikke længere i Biltorvet så den er åbenbart afmeldt - måske solgt til udlandet. Jeg ved den var til salg da den deltog i løbet sidste år.

(Mere....)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Diverse observationer af Historisk korrekte nummerplader

Indlægaf dykker5502 » lør 08.08.2009 07:00

Her er så endnu en, som var registreret her, men dette er en nyere observation:
P7010106_small.JPG

Den er så her igen, med min 1922 Fordor til venstre og endnu en Touring til højre, som også var kendt, men her er så en nyere observation:
P7010109_small.JPG

(Hvis man kigger godt efter, vil man se nummeret K 928 i forruden på min - så Thomas, er det ikke dokumentation? Jeg kan se du har nummeret, men ubekræftet - selvfølgelig fordi du ikke kan finde det i Biltorvet. Bilen er en 1922 Ford, hvilket du kan se under dens nuværende nummer L 476).
E45 var iøvrigt så god at se, for sønnikke havde lige fået kørekort, og kørte den faktisk begge dage. Godt at se at viden om hvordan man kører Ford T bliver bragt videre til næste generation :-D
Her vil jeg så vise jer, hvordan Ford T folk laver "haveblus" til festen: (Endnu) en Ford T 1914 Touring - men hvor gaslyset virker - så man tænder da op i petroleumslamperne og hælder karbid og vand på gasværket og så er der lys i forlygterne. OK - det lyser ikke som Xenonlygter, men bedre end man skulle tro!
P7010115_small.JPG

C101 var ikke registreret her.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Diverse observationer af Historisk korrekte nummerplader

Indlægaf dykker5502 » lør 08.08.2009 09:29

11. juni 2008 var jeg til Møllefest i Kettinge med Ford T'en, som således var hjemme og besøge sit "Barndomshjem" - Købmandsbutikken i Kettinge:
P6110059_small.JPG

men det I skal se her, er en lokal Ford Popular, som dukkede op på festpladsen:
P6110056_small.JPG

Det nummer var ikke kendt i basen her, men nu er det tilføjet...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Diverse observationer af Historisk korrekte nummerplader

Indlægaf TT » lør 08.08.2009 10:04

Indtil videre kan mit "system" kun håndtere en type bekræftelser. Da K 928 kan bekræftes ved hjælp af dens nuværende nummer L 476, vil det selvfølgelig være muligt at ordne uden omprogrammering.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Træf- og museumsbillleder