UM 31.799 er en af flere Taunuser der kører med falske, men vellignende sorte nummerplader. 9-tallerne ser dog ikke ud til at være helt perfekte. Nummeret er fra 2001.
Det lyder spændende med FDM's aktiviteter på den dyre side af hegnet.
dykker5502 skrev:Og så den mystiske:
Dette er en 1966 Mini Cooper S fra 1966 og nummeret er formentlig det den fik i 1966 - MEN begge plader var falske. Det var for så vidt originale emaljeplader, men malede over med sort og tal og bogstaver var folie. De var iøvrigt ved at forfalde for malingen var skallet af flere steder....
Har man virkelig tabt begge originalplader??? OK - det er jo en Cooper S så måske har den været brugt til mere gaderæs end den har kunnet holde til, så de kan jo have været blevet beskadiget ved uheld.
dykker5502 skrev:men der var også den her nu meget sjældne Fiat 500 combi fra 1966 (eller hvad Fiat nu kaldte deres stationcar) med ægte emalje (så vidt jeg kunne se):
dykker5502 skrev:Men når man så kommer hjem finder man jo svaret her på NRPL.DK: Det er en registreret traktor. Den er registreret sidst i April, så den er næppe det højeste nummer?
TT skrev:dykker5502 skrev:Men når man så kommer hjem finder man jo svaret her på NRPL.DK: Det er en registreret traktor. Den er registreret sidst i April, så den er næppe det højeste nummer?
Jo, det er det faktisk.
Det burde jeg have spottet - UM er jo langt efter DT, der var den sidste bogstavkombination med emalie.UM 31.799 er en af flere Taunuser der kører med falske, men vellignende sorte nummerplader.
Nej da - den har jo været i familiens eje altid, men JEG har aldrig set den IRL. Jeg er ked af at vi ikke ser de der biler fra før 1920 ret meget. Jeg forstår godt hvorfor et langt stykke af vejen. Jeg har tilbudt Græsted at hjælpe med at få mere styr på hele veteranbilssiden af arrangementet næste år, og herunder ville jeg gerne at man inviterede biler som Opel'en her så de kan komme ud i sollyset og blive set og nydt. DET er (for mig og mange andre) rigtige veteranbiler. Han fortalte så at han skam havde været i Græsted hvert år - i hans Austin fra 1937 (tror jeg det var). Og det kan jeg ikke fortænke ham i. Han kørte ikke ret hurtigt i den (ca. 30 km/t) og så tager det jo sin tid at køre til Græsted. Så hedder det trailer og det hænger jo ikke sammen hvis man bare skal derop som alm. besøgende. Og sådan tror jeg det er med mange af de helt gamle biler.Opel'en er er skam ikke nogen ny opfindelse.
Det ved jeg godt, men det ændrer sådan set ikke på at det ikke er iorden. Nu vil jeg imidlertid lave en preannoncering. En af de der var med om lørdagen var såmænd Erik Mieth - ham hos MhS, der bestyrer de historiske nummerplader. Vi fik os en rigtig god snak iløbet af lørdagen hvor han bl.a. fortalte at USA bilerne var blevet sure på ham fordi han IKKE ville tildele 3 og 4 cifrede numre "bare fordi der ikke er plads til 5 eller 6." Så der er nye tider her og nogen af jeres bønner er tydeligvis blevet hørt. Samtidig spurgte han mig om ikke jeg ville hjælpe ham lidt, så jeg kommer altså til at arbejde mere direkte med historiske nummerplader fremover. Og ovenstående har givet mig en ide til min første aktion - når vi får historiske plader med 2 cire skal vi også kunne få ERSTATNINGS plader med 2 cifre - selvfølgelig til de historiske men også til de originale - og altså til den pris de historiske plader koster ved erstatningsplader.Hvis du taber en emaljeplade får du jo ikke en ny, men derimod et sæt hvide erstatningsplader med sort nummer
OK - men en anden ting er så at det stadig er gammelt design, så mon ikke de slet ikke er begyndt på de nye plader her?TT skrev:dykker5502 skrev:Men når man så kommer hjem finder man jo svaret her på NRPL.DK: Det er en registreret traktor. Den er registreret sidst i April, så den er næppe det højeste nummer?
Jo, det er det faktisk.
TT skrev:UM 31.799 er en af flere Taunuser der kører med falske, men vellignende sorte nummerplader. 9-tallerne ser dog ikke ud til at være helt perfekte.