Side 1 af 1

Amerikanerbiltræf i Tølløse

Indlæg: man 22.07.2019 10:21
af CSJ
Denne brandbil har en nummerplade der er usædvanlig rusten af en nyere historisk nummerplade at være. Men jeg vil alligevel pga. spatieringen bedømme den til at være historisk, og ikke en original med et historisk nummer.

Re: Amerikanerbiltræf i Tølløse

Indlæg: man 22.07.2019 10:29
af CSJ
To alt for høje historiske numre. T 41·957 står formentlig for Thunderbird 1957 (jeg ved ikke hvad 4-tallet står for). Og jeg kan ikke gennemskue hvad H 46·040 står for.

Re: Amerikanerbiltræf i Tølløse

Indlæg: man 22.07.2019 10:33
af CSJ
Endnu et historisk ukorrekt nummer.

Re: Amerikanerbiltræf i Tølløse

Indlæg: man 22.07.2019 10:36
af CSJ
Pontiac i taxiserien.

Re: Amerikanerbiltræf i Tølløse

Indlæg: man 22.07.2019 10:43
af CSJ
Denne Buick var den eneste bil jeg lagde mærke til med originale emaljeplader. Den er observeret til flere træf. Sjovt nok holder den på begge billederne ved siden af en bil med CE.

Re: Amerikanerbiltræf i Tølløse

Indlæg: man 22.07.2019 13:07
af CSJ
CSJ skrev:Og jeg kan ikke gennemskue hvad H 46·040 står for.

Jeg ser at den har været til syn i Køge og Herfølge. Hvis den er hjemmehørende i Østsjælland kan det måske være ejerens postnummer (Faxe) med et nul indskudt, ligesom AY 46.023.

Re: Amerikanerbiltræf i Tølløse

Indlæg: tirs 23.07.2019 13:38
af TT
CSJ skrev:Denne brandbil har en nummerplade der er usædvanlig rusten af en nyere historisk nummerplade at være. Men jeg vil alligevel pga. spatieringen bedømme den til at være historisk, og ikke en original med et historisk nummer.


Nummeret er fra 17.4.2007, kan det konstateres på Skats motorregister. Det svarer til at udseendet på de historiske plader er identisk med det der blev anvendt frem til ca. 2008 - inkl. de afvigelser der dengang var fra de originale plader.