Timewinder 2018

Billeder og reportager fra træf og lignende for historiske køretøjer samt fra museer og udstillinger

Timewinder 2018

Indlægaf CSJ » lør 19.05.2018 18:25

Højdepunktet var denne Folkevogn med originale vanteplader fra Frederiksværk. Dengang jeg kørte bus så jeg den jævnligt i Taastrup tilbage i 70'erne og 80'ene. Jeg har ikke set den i mange år, men nu er den pludselig dukket op igen - i sit lokalområde.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Timewinder 2018

Indlægaf CSJ » lør 19.05.2018 19:02

Original eller historisk? Den korte afstand fra kanten ind til K og J's bue afskåret vandret taler for original. En gammel militær jeep på civile plader og et nummer indenfor den reserverede serie taler for historisk. Den har tdl. haft OY 57 770, så den er historisk, så nu har de tilsyneladende fået lært at buen på J skal afskæres vandret.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Timewinder 2018

Indlægaf CSJ » man 21.05.2018 09:38

Det blev også til et besøg på den gamle eventplads i Græsted.
Her bed jeg især mærke i denne Ford A. Den står med historisk nummer (tdl. NJ 38 900), men jeg er ret sikker på at nummerpladerne er originale. Man kunne tydeligt mærke hver enkelt finger i handsken. Mon ikke det er originale nummerplader der er bevaret (måske bilens egne oprindelige) og så der er udstedt et historisk nummer det matcher.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Timewinder 2018

Indlægaf TT » man 21.05.2018 10:40

De er helt sikkert originale. Typografien for 6 og 9 er anderledes på historiske plader. Den øverste del af buen på 6-tallet er flad foroven på historiske plader, men rund på de originale plader. Tilsvarende er den nederste del af buen på 9-tallet flad på historiske plader, men rund på originale. Det er en ret uforståelig fejl, da man må have haft mulighed for at skaffe alle tallene til vanteplader dengang.

Vedlagte er 6 og 9 fra en "gammel" historisk plade - fra før digitaliseringen gjorde det endnu værre!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Timewinder 2018

Indlægaf CSJ » man 21.05.2018 17:35

Denne bil var i Græsted. I første omgang noterede jeg den bare som historisk nummer uden noget specielt bemærkelsesværdigt, bortset fra at det er et af de højeste Københavnernumre, men indenfor den reserverede serie til historiske numre. Derfor tog jeg ikke noget nærbillede af nummerpladen. Men ved gennemgang af billederne havde jeg i forvejen nummeret stående som et nummer tilhørende kongehuset på en Daimler-Benz, indreg. 16.2.1966. Nummeret står også nu som en Daimler-Benz (jeg ville have noteret den som en Mercedes-Benz), nummeret udstedt 16.4.2014 (på dronningens fødselsdag), og historikken siger at nummeret forud for denne dato var overført til et andet køretøj. Så noget kongeligt må der være ved den.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Træf- og museumsbillleder