Lidt fra weekendens træf (Løve, Svendborg, Nyvang)

Billeder og reportager fra træf og lignende for historiske køretøjer samt fra museer og udstillinger

Lidt fra weekendens træf (Løve, Svendborg, Nyvang)

Indlægaf CSJ » tirs 03.10.2017 09:47

Jeg nåede hele tre træf i weekenden. Først et par billeder fra Englændertræf i Løve.

Denne Mascot har et af de højeste endnu kørende XB-numre, lidt højere end Leth's Rekord B, men der kendes dog endnu et par højere numre, hvoraf det højeste er XB 45.769.
En rød Mascot fra Århus, det giver minder om min gamle lærerindes røde Morris Mascot, som jeg observerede på gaden i Århus i mine ganske unge dage, da jeg som lastbilchauffør kørte fragtkørsel til Århus. Jeg kunne med det samme genkende den med de originale St. Heddinge-plader HH 25.767. Senere snakkede jeg med min gamle lærerinde, og hun bekræftede at hendes gamle Mascot var havnet i Århus. Så vidt jeg ved lever hun endnu, men hun må være tæt på de 100. Sidst jeg snakkede med hende var for ca. 6 år siden, og da kørte hun bil endnu.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Lidt fra weekendens træf (Løve, Svendborg, Nyvang)

Indlægaf CSJ » tirs 03.10.2017 10:02

I Svendborg var der en del andre biler end dem man plejer at se til træf forskellige steder rundt omkring på Sjælland. De fleste af dem kendte jeg dog i forvejen fra billeder fra de mange havnetræf på Fyn. Enhver fynsk by med respekt for sig selv har nu havnetræf sommeren igennem.
En Chevrolet, hvis ejer heldigvis ikke er faldet for fristelsen til at lade de originale sene emaljeplader gå til spilde til fordel for historiske plader, og en Randers-Volvo som jeg så for første gang for nogle år siden på gaden i Rørvig, og derefter flere gange til træf. Et lille czekisk køretøj, som især henvendte sig til handicappede, pensionister og mindre bemidlede, som det hed. Og en fin Fiat på Sønderborg-registrering.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Lidt fra weekendens træf (Løve, Svendborg, Nyvang)

Indlægaf CSJ » tirs 03.10.2017 10:12

Tre biler med historiske lokale Svendborg-numre i den lange sammenhængende serie O 7000-11·999.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Lidt fra weekendens træf (Løve, Svendborg, Nyvang)

Indlægaf CSJ » tirs 03.10.2017 10:18

Ford T Centerdoor med Svendborg-nummer - eller rettere Sunds-Gudme herreder, Lehns birk-nummer - i den kortlivede type 2. Og foran uofficiel ønskeplade.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Lidt fra weekendens træf (Løve, Svendborg, Nyvang)

Indlægaf CSJ » tirs 03.10.2017 10:22

Og en sjælden fugl i Nyvang.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Lidt fra weekendens træf (Løve, Svendborg, Nyvang)

Indlægaf CSJ » tirs 10.10.2017 11:30

CSJ skrev:Denne Mascot har et af de højeste endnu kørende XB-numre, lidt højere end Leth's Rekord B, men der kendes dog endnu et par højere numre, hvoraf det højeste er XB 45.769.
En rød Mascot fra Århus, det giver minder om min gamle lærerindes røde Morris Mascot, som jeg observerede på gaden i Århus i mine ganske unge dage, da jeg som lastbilchauffør kørte fragtkørsel til Århus.

Da jeg som ung kom en del i Århus konstaterede jeg at man var nået meget højt i numrene med XB, helt op til XB45xxx. Men dengang troede jeg at man lige akkurat ikke havde nået at bruge XB op, og at man - hvis det havde været tilfældet - ville være gået videre med XC.
Først mange år senere blev jeg klar over at omegnskredsene på et tidligt tidspunkt var blevet lagt ind under Århus, og at man efter at have brugt XB op gik videre med XH, derfra man var nået til lokalt i Hasle herred.
Med hensyn til Odense, så gik jeg oprindelig ud fra at man måtte have nået at tage MB i brug, selv om jeg af gode grunde aldrig kan have set lokale emaljeplader med MB fra Odense. Jeg blev derfor meget forbavset da MB midt i 80'erne dukkede op på de gule anhængerplader (som jo var den kategori hvor de nye bogstavkombinationer på det tidspunkt først dukkede op). Så blev jeg efterhånden klar over at der var sket noget lignende i Odense, nemlig at MH fra det nedlagte Odense herred blev taget i brug i Odense da MA slap op.
Man nåede nogenlunde lige højt i numrene med XH i Århus og MH i Odense, men med den forskel at i Århus havde man haft både XA og XB først, i Odense kun MA. Forskellen kan muligvis skyldes at man i Århus fortolkede reglerne således at en lavere kombination skulle anvendes først, mens man i Odense fortolkede dem således at en påbegyndt kombination skulle anvendes først. Men det kan måske også skyldes at man i Århus måske fik brugt XA op i motorcykelserien allerede inden sammenlægningen, mens XH endnu var i brug lokalt i Hasle herred.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Træf- og museumsbillleder