Timewinder 2017

Billeder og reportager fra træf og lignende for historiske køretøjer samt fra museer og udstillinger

Timewinder 2017

Indlægaf CSJ » søn 04.06.2017 10:05

Nimbus med originalt Hobro-nummer.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Timewinder 2017

Indlægaf CSJ » søn 04.06.2017 10:15

Traditionen tro var der flere campingvogne med uofficielle emaljeplader. Tilsyneladende er dette en ganske almindelig original campingvognsplade, men det må være et nyt DMR-nummer, da det er en omregistrering fra AC 6773 som også må være et DMR-nummer. Og hvis man ser nøjere efter er det skrifttypen fra de historiske type 6. Ikke alle uofficielle emaljeplader er ramt lige godt, nogle er meget ubehjælpsomt udført, andre er meget professionelt udført, men det er utroligt så godt man her har ramt den ukorrete historiske skrifttype.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Timewinder 2017

Indlægaf CSJ » søn 04.06.2017 10:57

CSJ skrev:Tilsyneladende er dette en ganske almindelig original campingvognsplade, men det må være et nyt DMR-nummer, da det er en omregistrering fra AC 6773 som også må være et DMR-nummer.

Jeg opdagede at man ikke er nået så højt med de 4-cifrede numre endnu, og ved at gå længere tilbage i historikken kommer man først til AC 6773, derefter til 1119775 som ikke er et nummer der passer ind i systemet, for så til sidst igen at havne ved CV 2916. Så det må vel alligevel være campingvognens gamle nummer, men det er da ikke den originale skrifttype. Så ved jeg ikke hvordan det hænger sammen. Mig bekendt kan man da endnu ikke få historiske 2-bogstav anhængernumre.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Timewinder 2017

Indlægaf perhag » man 05.06.2017 00:23

CSJ skrev:
CSJ skrev:Tilsyneladende er dette en ganske almindelig original campingvognsplade, men det må være et nyt DMR-nummer, da det er en omregistrering fra AC 6773 som også må være et DMR-nummer.

Jeg opdagede at man ikke er nået så højt med de 4-cifrede numre endnu, og ved at gå længere tilbage i historikken kommer man først til AC 6773, derefter til 1119775 som ikke er et nummer der passer ind i systemet, for så til sidst igen at havne ved CV 2916. Så det må vel alligevel være campingvognens gamle nummer, men det er da ikke den originale skrifttype. Så ved jeg ikke hvordan det hænger sammen. Mig bekendt kan man da endnu ikke få historiske 2-bogstav anhængernumre.


Noget af et mysterium. Måske kan det være en historisk nummerplade, men det ville være en nyhed at campingvogne kunne få deres gamle nummer som historisk plade. CV 2916 er dog et nummer campingvognen fik i 1975, ikke som helt ny i 1969:

Registrerings­nummer:CV2916
Første registrerings­dato:06-06-1969
Anvendelse:Beboelse
Seneste ændring:Registreret d. 07-03-1975

1119775 kan vel være et prøvemærke inden den fik nummeret AC 6773, som ud fra observationerne http://nrpl.dk/plate/show-ac1000-ac9999.php passer med at være en neutral påhangsplade i det nuværende genbrugssystem.
perhag
Medlem
 
Indlæg: 796
Tilmeldt: ons 18.06.2008 18:06
Geografisk sted: 5900 Langeland

Re: Timewinder 2017

Indlægaf CSJ » tirs 13.06.2017 16:31

I får lige et par billeder mere fra det alternative træf på den gamle plads i Græsted.

Endnu en original Hobro. Et temmelig højt Hobro-nummer.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Timewinder 2017

Indlægaf CSJ » tirs 13.06.2017 16:40

Et af de allerlaveste grønne centralregistrerede traktornumre. Nummeret kan ikke findes på motorregister.skat, så det må være afmeldt for længe siden, men det må jo så også betyde at nummeret endnu ikke er genudstedt til en anhænger eller knallert under DMR. Jeg ved ikke om det har tilhørt denne Ferguson eller en anden traktor, men det tyder på at de første serier til at starte op på blev tildelt motorkontorerne i nummerorden, og der kan på dette tidspunkt kun have været tale om København og Hillerød med København som det laveste motorkontorsnummer. Så vidt jeg ved blev omegnskontorerne i Rødovre og Nærum først åbnet senere. Nummeret har sandsynligvis været hjemmehørende i en af de sydlige eller vestlige omegnskommuner, da der ikke er meget landbrug i selve København, og næppe heller så meget i de tæt befolkede nordlige omegnskommuner.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Træf- og museumsbillleder