Jordfund i Gjern

Billeder og reportager fra træf og lignende for historiske køretøjer samt fra museer og udstillinger

Jordfund i Gjern

Indlægaf CSJ » lør 04.06.2016 21:35

Jeg har i foråret været til flere stumpemarkeder som ikke var så spændende, Køng m. fl. men nu har jeg været i Gjern, og det var ganske spændende. Nu er der igen gjort et jordfund, denne gang i Sønderborg. Jeg købte Æ 424. Den giver lidt associationer til gamle Sorte eller Verner. Æ og tre cifre, det første og sidste ens. Tilstanden efter de mange år i jorden trak prisen noget ned, men vulsten trækker ellers generelt prisen op. Men netop i dette tilfælde ville det næsten have været mere interessant med det underlige Æ i design 1950.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Jordfund i Gjern

Indlægaf CSJ » lør 04.06.2016 21:44

Poul Hedegaard fra Sunds var der med sin Ford A pickup og sin Herning-trailer. I mange år var Herning-traileren hvert år stumpemarkedet i Herning, men den var normalt altid bakket op af en væg, så man ikke kunne komme til at fotografere nummerpladen. I flere år har jeg ikke set den i Herning, men her var den i Gjern.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Jordfund i Gjern

Indlægaf CSJ » lør 04.06.2016 21:47

En sjælden Opel P2 pickup.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Jordfund i Gjern

Indlægaf CSJ » lør 04.06.2016 21:58

Denne weekend er der også traktortræf ved Kongensbro, og dette "Hammeltog" kørte frem og tilbage mellem parkeringspladsen og træfpladsen. Indregistreret på sorte plader. Jeg spurgte om den var registreret som traktor, men føreren oplyste at den registreret som "Tivolitog". Men den var tydeligvis bygget over en traktor, og den står som Ferguson traktor 1952 til godstransport, dvs. "indregistreret traktor". Med emaljeplader under centralregistreringen havde indregistrerede traktorer også numre i den alm. bilserie.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Træf- og museumsbillleder