Havnetræf i Kerteminde

Billeder og reportager fra træf og lignende for historiske køretøjer samt fra museer og udstillinger

Havnetræf i Kerteminde

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 11:01

Der er efterhånden flere og flere havnetræf rundt omkring i landet. Youngtimertræf i Roskilde har jeg jævnligt været til, jeg har været til Dækspark i Gilleleje, og nu har jeg også været til havnetræf i Kerteminde for at få set lidt andre køretøjer end dem man tit ser til træf forskellige steder på Sjælland. Der var ca. 25 biler og 1 motorcykel i Kerteminde.

Der var disse to biler med originale 2-bogstav numre, Opel Rekord A med Bogense-nummer (tdl. set i Fredericia) og Folkevogn med Graasten-nummer (ikke tidligere set).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Havnetræf i Kerteminde

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 11:04

To biler med historiske 2-bogstav numre, Austin-Healey med Odense-nummer og Opel Commodore med centralgerisgtreret nummer.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Havnetræf i Kerteminde

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 11:10

Og et par biler med historiske eet-bogstav numre, alle fra Odense amt. Ford (Kerteminde), Chevrolet (Odense) og Ford pickup (Assens). Til Chevroleten med Odensenummeret har man korrekt valgt en plade i 3-cifret format til et 4-cifret nummer med to 1-taller.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Havnetræf i Kerteminde

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 11:15

Indian motorcykel med original vanteplade foran og historisk nr.plade type 3 bagpå. Det er en nummerpladekombination som også må have kunnet forekomme oprindelig, hvis køretøjet havde fået erstatningsplade.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Havnetræf i Kerteminde

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 16:07

Med det samme jeg var på Fyn benyttede jeg lejligheden til et besøg både på Europæisk Automobilmuseum i Fraugde og Egeskov med alle dets museer.

På Egeskov holdt denne brandbil fra Falck i Rudkøbing. Jeg har et notat om at have set den på gaden i Nyborg i 1998. Ifølge trafikstyrelsen.dk skulle den ellers være omregistreret til det intetsigende EU-nummer EG 44 922, men heldigvis er de originale Langelands-nummerplader ikke gået tabt af den grund.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Havnetræf i Kerteminde

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 16:23

På Egeskov stod også denne Fiat 600 med (overført) Vejle-nummer.

Og så fik jeg et gensyn med Unna Frederiksens Motorcykel, som jeg har set ved tidligere besøg på Egeskov. Unna købte motorcyklen i 1949 da hun var 18 år, og hun kørte på den i samfulde 50 år, hvorefter hun tilbød at overdrage den til Egeskov på betingelse af at de originale nummerplader kunne blive siddende på cyklen, selvom den ikke længere var i brug. Men det ville det historieløse politi ikke umiddelbart tillade hende, men Unna var ikke indstillet på at lade sig kue, og hver gang jeg har besøgt Egeskov siden har den stået der. Bravo Unna :D .

Og i Falckafdelingen Asterspumpen med Grindsted-nummerpladen som tidligere har været omtalt i dette forum.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Havnetræf i Kerteminde

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 16:31

Ved indgangen til Egeskov holdt denne Folkevogns-pickup som blikfang med falske nummerplader, men der er et nummer som den godt kan have haft på aflang/kvadratisk hvide plader.
Og trailer med brænde parkeret på Egeskovs parkeringsplads.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Havnetræf i Kerteminde

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 16:35

En lille del af Egeskovs store nummerpladesamling var igen udstillet i en montre.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Havnetræf i Kerteminde

Indlægaf CSJ » tors 01.08.2013 16:53

...også dette tidlige prøveskilt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Havnetræf i Kerteminde

Indlægaf TT » tors 01.08.2013 17:25

A 19 ser ikke oprindelig ud. 9-tallet overdel er flad forneden som på de nye historiske plader. På de oprindelige plader var 9-tallets overdel rund forneden. Derudover står teksten meget højt oppe.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Havnetræf i Kerteminde

Indlægaf CSJ » lør 03.08.2013 09:38

CSJ skrev:Ved indgangen til Egeskov holdt denne Folkevogns-pickup som blikfang med falske nummerplader, men der er et nummer som den godt kan have haft på aflang/kvadratisk hvide plader.

Det viser sig af Folkevognspickuppen stadig er indregistreret med dette nummer, men den er bare blevet forsynet med falske nummerplader med forkert skrifttype. Dog har D'et 'tappene' i modsætning til de første officielle historiske 2-bogstav plader og alle hidtil kendte historiske type 5.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Træf- og museumsbillleder