Side 1 af 1

Gisselfeld 2012

Indlæg: ons 13.06.2012 11:54
af CSJ
Det var ikke det helt store tilløbsstykke i år, hverken hvad køretøjer eller gæster angår, nok pga. vejret, men også fordi det andet store arrangement på Gaunø var lagt samme dag. De fleste af de nye historiske numre havde jeg set til nogle af forårets øvrige træf, Nyvang, Kastellet, Køng, Græsted osv. Men det var enkelte nyheder.
Traditionen tro var der "den franske plæne" med div. Renault, Peugeot, Citroën osv.

Re: Gisselfeld 2012

Indlæg: ons 13.06.2012 11:57
af CSJ
Et par Volvoer, 544'en med Korsørnummeret har fået 'repareret' N'et ret kraftigt.

Re: Gisselfeld 2012

Indlæg: ons 13.06.2012 12:00
af CSJ
En Mercedes 230 med historisk Nakskovnummer (ex-RX 23 121).

Og også en enkelt nordmand havde fundet vej til Gisselfeld.

Re: Gisselfeld 2012

Indlæg: ons 13.06.2012 12:03
af CSJ
Et fint lille vogntog med originale emaljeplader. Morris Minor 1000 med Odense-nummer (synet med dette nummer 9.7.2010) og Brenderup trailer.

Re: Gisselfeld 2012

Indlæg: ons 13.06.2012 12:13
af CSJ
Den mest bemærkelsesværdige observation var denne Cortina. Modsat mange andre historisk ukorrekte papegøjenumre er det ikke udstedt fra 59.999 i nedadgående rækkefølge eller på anden måde for højt til at have kunnet eksistere oprindelig. Dette nummer må have eksisteret på papegøjeplader i Haslev, men ikke på denne bil, da det jo ikke er en kombivogn. Måske har ejeren engang haft dette nummer på papegøjeplader og så ønsket at få sit gamle nummer igen.

Re: Gisselfeld 2012

Indlæg: ons 13.06.2012 12:19
af CSJ
Der var også en Fiat 600 med uofficielle emaljeplader. Skriften hører til de mere vellykkede, den er mindst lige så godt ramt som det de statsautoriserede klamphuggere leverer - især sammenføjningen af stregerne på 6-tallerne.

Re: Gisselfeld 2012

Indlæg: ons 13.06.2012 12:22
af CSJ
En Heinkel kabinescooter med historisk Hørsholm-nummer (synet uden nummer 26.5.2011).

Og en Nimbus med sidevogn og olietønde-trailer.

Re: Gisselfeld 2012

Indlæg: ons 13.06.2012 12:29
af CSJ
Ligesom på Wedelslund var der en BMW Isetta med originalt Aalborg-nummer (synet med dette nr. 18.1.2011) samt trailer.

Og en anden BMW Isetta med historisk Herning-nummer (synet uden nr. 21.3.2012). Der er observeret flere andre numre i serien DA 11 9xx. Måske udstedes motorcykelnumrene i Herning automatisk fra DA 11 999 i nedadgående rækkefølge, men det er nok tvivlsomt om der er nået at blive indregistreret 55 historiske motorcykelnumre i Herning.

Re: Gisselfeld 2012

Indlæg: ons 13.06.2012 14:40
af PS
CSJ skrev:Der var også en Fiat 600 med uofficielle emaljeplader.

Ja, DT 61.865 er ikke et officielt emaljepladenummer. Min teori er, at Fiat’en har kørt med hvide reflekterende plader med samme nummer og fået lov til at ombytte dem med nyfabrikerede historiske emaljeplader fra den officielle leverandør. Grunden til at det kan lade sig gøre er, at SKAT accepterer numre efter en regel om, at den kvadratiske serie går fra 60.000 til 75.999 og må anvendes på bogstavkombinationer, der tidligere blev brugt til emaljeplader. Det kan også forklare de nyopdukkede historiske numre som MX 62.509, ND 60.962, XH 72.887 og CH 67.343.

Med hensyn til CH 67.343 har nummeret tidligere været brugt til hvide reflekterende plader. Måske er det Jaguaren, der har fået det igen efter i mellemtiden at have kørt med DM 69.267.

Mvh Peter S.

Re: Gisselfeld 2012

Indlæg: ons 13.06.2012 20:47
af TT
PS skrev:
CSJ skrev:Der var også en Fiat 600 med uofficielle emaljeplader.

Ja, DT 61.865 er ikke et officielt emaljepladenummer. Min teori er, at Fiat’en har kørt med hvide reflekterende plader med samme nummer og fået lov til at ombytte dem med nyfabrikerede historiske emaljeplader fra den officielle leverandør.


Pladen er hjemmelavet, eller i hvert fald ikke officiel.