Velkommen til Græsted Veterantræf 2012

Billeder og reportager fra træf og lignende for historiske køretøjer samt fra museer og udstillinger

Re: Velkommen til Græsted Veterantræf 2012

Indlægaf dykker5502 » tirs 29.05.2012 00:45

CSJ skrev:Og endnu er originalt D.

Billede
Børge Kaa var vel også traditionen tro, repræsenteret på flere måder på træffet.

Denne Ford T varevogn har jeg altid troet har været Børges i 1970'erne, hvor jeg i i hvert fald 1972 så den blive malet i disse farver og udstillet på Rågeleje Bilmuseum. Bilen tilhører en autoophugger i Køge og det var også hans i 1972. Børge malede den og lånte den i en sæson på museet. Nummerpladen stammer fra omkring 1970.
CSJ skrev:Denne Ford T, som mangler tusindadskilleren, er vist nok den som tilhørte Børge Kaa i slutningen af 50'erne som A 110·441.

Det er fuldstændig korrekt. Her er den i 1962 på vej til Himmelbjergløbet:
FordT_Rally_1962_Himmebjergløbet_3.jpg

CSJ skrev:Her er 'taxiholdepladsen' med to Mercedes taxier, den der også var på Kastellet og så en med nummer i privatbilserien. Den skal forestille at være fra Ryvangbilen, så det er mærkeligt den har fået et Nykøbing Falster-nummer.

Ja, jeg var oppe at holde ved Taxaholdepladsen med min og fik en snak med ejeren.
Ingen af de 2 Mercedeser er oprindelige taxaer, men er nu udrustet som sådan.,
Københavner Taxaen som en Københavns taxa, hvor det var sådan at vognnumrene fulgte registreringsnummeret sidste 3 cifre. Her er det vogn 92.

Den anden er oprindeligt indregistreret med LA 20.200 nummeret. Han har prøvet forskellige løsninger med KA numre (kan ikke huske hvad) men har resigneret og valgt at beholde nummeret.
Jeg fortalte ham så at det jo kunne forestille en lillebil - et begreb vi jo ikke har mere, men som var privatvogne, der opfyldte samme krav til indretning som taxaer, men altså ikke kørte på fuld tid som hyrevogne. Den ville han lige tænke over.

Ellers et meget vellykket træf - ikke mindst takket være vejret. Der var masser af biler alle 3 dage men det var også et godt tilbud - 40 kr. for timers underholdning for 2 personer hvis man kom til træf i køretøj fra før 1970.

Nåh ja - ud over de nævnte 2 Ford T'er, var der jo min som Børge Kaa restaurerede i 1958, der var Direktør Varnæs's Pontiac 1929, som Børge malede til TV serien (den tilhørte Gunnar Falk), "Bornholmerbussen" fra vognmand Brandt i Rønne, bygget på Rønne Karosserifabrik og fundet i 1973 da vi var på øen i forbindelse med DR's Sommerferiebussen.

Endelig stod Børge Kaas kæmpe Madam Blå kaffekande som vartegn ved Kaffeteltet. ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Velkommen til Græsted Veterantræf 2012

Indlægaf CSJ » tirs 29.05.2012 14:01

dykker5502 skrev:Den anden er oprindeligt indregistreret med LA 20.200 nummeret. Han har prøvet forskellige løsninger med KA numre (kan ikke huske hvad) men har resigneret og valgt at beholde nummeret.

Det er en Mercedes 200, så nummeret har næsten karakter af et historisk ønskenummer med modelbetegnelse, selvom det er det oprindelige nummer fra Falster.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Velkommen til Græsted Veterantræf 2012

Indlægaf CSJ » tirs 29.05.2012 18:14

Et par motorcykler i Græsted.

En Honda med historisk Frederiksberg-nummer.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Velkommen til Græsted Veterantræf 2012

Indlægaf CSJ » tirs 29.05.2012 18:16

...en BMW, Horsens
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Velkommen til Græsted Veterantræf 2012

Indlægaf CSJ » tirs 29.05.2012 18:19

...og en Heinkel, København.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Foregående

Tilbage til Træf- og museumsbillleder