Brandbiltræf i Hellerup

Billeder og reportager fra træf og lignende for historiske køretøjer samt fra museer og udstillinger

Brandbiltræf i Hellerup

Indlægaf CSJ » tors 17.05.2012 15:39

Jeg har været til Gentofte Brandmuseums jubilæumstræf i Hellerup. Mange spændende brandbiler som jeg har set til træf andre steder, men brandmuseet havde jeg ikke tidligere besøgt, så jeg fik set bl. a. drejestigen S1, som er kendt fra Arne Ungermanns tegning til »Palle alene i verden«.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Brandbiltræf i Hellerup

Indlægaf CSJ » tors 17.05.2012 15:45

Men det nummerpladehistorisk mest interessante ved den tur var nu en Volkswagen Cabriolet som jeg så ude på gaden. Den var ved at køre ud fra kantstenen, og jeg nåede lige akkurat at snuppe et billede af den. Efter min umiddelbare vurdering kunne nummerpladen godt være original, emaljen så ud til at være 'fed', og hjørnet af A'et er meget langt ude ved kanten af pladen, hvilket ellers ikke er tilfældet på de 5-cifrede historiske i det design. Til gengæld var overfladen temmelig blank og ubeskadiget. Nummeret er observeret 1983 her på siden. Hvad mener I, er den original?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Brandbiltræf i Hellerup

Indlægaf TT » tors 17.05.2012 18:32

Små detaljer i typografien, så som afslutningen af 2-tallet foroven, formen på det indre af 9-tallet og sammenføjningen af 5-tallets nedstreg og bue tyder også på at nummerpladen er original.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Træf- og museumsbillleder