Biler for Alle

Billeder og reportager fra træf og lignende for historiske køretøjer samt fra museer og udstillinger

Biler for Alle

Indlægaf JMK » man 31.10.2011 15:43

Jeg var i Herning i weekenden og se biler, nye og gamle.
Jeg observerede en cirkelplade ZH 3235 til trailere og troede egentlig det var noget fusk/afmeldt, men blev positiv overrasket over at den figurerer på biltorvet.dk

Jeg så en del originale 2-bogstavs-plader som dog ikke kunne findes her på listerne, men jeg kunne SE at de var gamle, ridsede og derfor bliver de indtastede under original her om lidt.

ZH3235 30%.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: Biler for Alle

Indlægaf CSJ » man 31.10.2011 16:33

Det lyder som et enormt spændende arrangement du har været til i Herning. Jeg skal selv til stumpemarked i Herning 12. november, men det ser ud til at man kan gøre mindst lige så mange spændende observationer til Biler for Alle. Måske skulle man overveje også at tage over til det engang, er det et fast årligt arrangement?

Det kunne se ud som en trailer oprindelig indregistreret i Esbjerg på et senere tidspunkt et blevet godkendt til at kobles sammen med en bil indregistreret i Viborg. Jeg så bilen med dette nummer i Fredericia i efteråret 2010.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Biler for Alle

Indlægaf JMK » man 31.10.2011 16:39

Hej

Den trailer ZH3235 var koblet på Taunus TE33171 som holdt foran og som du har medsendt et billede af.

Det Biler for Alle skulle egentlig være hvert 2. år, men pga. finanskrisen er det 4 år siden sidst.
Det er jo primært nye biler, men Herning Messecenter er jo et stort sted så der var også plads til andet.

Hygge og hilsen fra Vestjylland.
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: Biler for Alle

Indlægaf CSJ » man 31.10.2011 17:54

Jeg har lige gennemgået listen over observerede gamle numre og noteret alle ikke domumenterede numre observeret 2011. Det er imponerende hvis du har set alle dem i Herning.

Jeg har særlig bemærket mig AH 35.661. Det nummer er højere end det hidtil kendte højeste Nordre birk nummer. Nummeret står på biltorvet som en Porsche 356, første reg. dato 31.12.1961, så det må i givet fald være et overført nummer. Datoen kunne evt. lyde som en teknisk registreringsdato, men det kan vel ikke være tilfældet, hvis den har et originalt dansk nummer. Så noget kunne tyde på at det er et historisk nummer.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Biler for Alle

Indlægaf TT » man 31.10.2011 17:57

JMK skrev:Jeg var i Herning i weekenden og se biler, nye og gamle.
Jeg observerede en cirkelplade ZH 3235 til trailere og troede egentlig det var noget fusk/afmeldt, men blev positiv overrasket over at den figurerer på biltorvet.dk


Du kan ikke udlede af biltorvet.dk om anhængeren er registreret eller afmeldt. Biltorvet.dk indeholder masser af afmeldte numre, og anhængeren kan i princippet være afmeldt forlængst. Det pågældende nummer er senest synet i 1964, så der er intet at udlede af biltorvet.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Biler for Alle

Indlægaf TT » man 31.10.2011 18:12

CSJ skrev:Jeg har lige gennemgået listen over observerede gamle numre og noteret alle ikke domumenterede numre observeret 2011. Det er imponerende hvis du har set alle dem i Herning.

Jeg har særlig bemærket mig AH 35.661. Det nummer er højere end det hidtil kendte højeste Nordre birk nummer. Nummeret står på biltorvet som en Porsche 356, første reg. dato 31.12.1961, så det må i givet fald være et overført nummer. Datoen kunne evt. lyde som en teknisk registreringsdato, men det kan vel ikke være tilfældet, hvis den har et originalt dansk nummer. Så noget kunne tyde på at det er et historisk nummer.


Det er meget længe (omkring ½ år) siden jeg har lavet en update på dokumentationsstatus på indkomne observationer. Det skyldes at det vil tage et pænt stykke tid at gennemgå de enkelte observationer for at vurdere om de skal fjernes fra de oprindelige emaljeplader og evt. flyttes over til historiske. Samtidig skal der laves forskellige ændringer vedrørende indtastninger. Den tid har jeg ikke nu.

Observationen af AH 35.661 stammer ikke fra Herning, og nummeret er næppe nogen sinde udleveret af Nordre Birk. Observationen vil helt sikkert blive fjernet fra observationerne af de oprindelige emaljeplade og enten flyttet til historiske nummerplader eller slettet.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Biler for Alle

Indlægaf JMK » man 31.10.2011 23:37

Til CSJ !

Jeg havde en god dag i Herning, fandt 21 numre som var gamle nok til at være på denne side.
Jeg fotograferer dem jeg ser og når jeg kommer hjem sætter jeg fotokortet i pc så de er nemmere at læse.
Så skriver jeg dem på et Word dokument, derefter kigger jeg efter dem her på siden om de er indtastet i forvejen, resten tjekkes på biltorvet og så bliver de indtastet på siden med bemærkning som " Tjekket på biltorvet. Set på Herning Messen". Det er min garanti mod tastefejl for jeg har et stort ønske om at indberette fejlfrit.

Sådan gør jeg også til andre arrangementer.

I dagligdagen kører jeg som buschauffør og har overskud til at se gamle plader hist og her og tror jeg opsnuser mange som jeg så lige noterer på en lap papir ved et stoppested. De får så bemærkningen " Tjekket på biltorvet. Set i trafikken".
Når papirlappen er fyldt tager jeg den med hjem og gør som med fotokortet, derfor kommer der en sværm herfra i ny og næ.
Et lille tip : Trailere med falmede sider og/eller meget små hjul er TIT gamle nok og så glor jeg efter nummeret.

AH 35.661 har intet med mig at gøre...
Hygge og hilsen fra Vestjylland.
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: Biler for Alle

Indlægaf PS » man 31.10.2011 23:52

CSJ skrev:Jeg har særlig bemærket mig AH 35.661. Det nummer er højere end det hidtil kendte højeste Nordre birk nummer. Nummeret står på biltorvet som en Porsche 356, første reg. dato 31.12.1961, så det må i givet fald være et overført nummer. Datoen kunne evt. lyde som en teknisk registreringsdato, men det kan vel ikke være tilfældet, hvis den har et originalt dansk nummer. Så noget kunne tyde på at det er et historisk nummer.


Bemærk Porsche 356 og årstallet 61, som sammensat giver 35661. Derfor er AH 35661 et valgt historisk nummer, men ikke historisk korrekt.

Mvh. Peter S
PS
Medlem
 
Indlæg: 507
Tilmeldt: ons 30.07.2008 20:17
Geografisk sted: København

Re: Biler for Alle

Indlægaf CSJ » tirs 01.11.2011 17:42

PS skrev:Bemærk Porsche 356 og årstallet 61, som sammensat giver 35661. Derfor er AH 35661 et valgt historisk nummer, men ikke historisk korrekt.

Mvh. Peter S

Ja, det har ret i. Nummeret er konstrueret på nogenlunde samme måde som EK 59.190 af årgang og modelbetegnelse, men i omvendt rækkefølge. Derfor er årgang og modelbetegnelse ikke inddelt i to hver for sig overskuelige grupper. Desuden er nummeret, i modsætning til EK 59.190, ikke i en forkert serie, og heller ikke så forfærdelig meget højere end højeste kendte nummer fra Nordre Birk.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Biler for Alle

Indlægaf CSJ » tirs 01.11.2011 17:50

Jeg samler gamle relevante bilnumre på nogenlunde samme måde som dig, JMK. Både under den daglige kørsel med bussen og til de bilarrangementer jeg kommer til. Hvis jeg har mulighed for det fotograferer jeg nummerpladerne, ellers noterer jeg nummeret på et stykke papir. Så fører jeg numrene ind i min database og lægger billederne ind på computeren, sorteret efter land, system, registreringsområde mv.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Træf- og museumsbillleder