Nummerplader i reklamer

Nummerplader i aviser, blade, film, tv, reklamer og lignende

Nummerplader i reklamer

Indlægaf Toppedal » man 21.02.2011 18:02

CODANS forsikringskunders plader:

Jeg har set et reklameindslag på TV2 hvor et par reklamerer for CODAN bilforsikring mens de (måske) bakker ind i en anden bil. Deres bil har en dansk hvid EU-nummerplade med registreringsnummeret FA 27 495
Findes denne bogstavkombination på hvide EU-plader?
Toppedal
Medlem
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 21.02.2011 17:48

Re: Nummerplader i reklamer

Indlægaf mikkelhansen » man 21.02.2011 19:35

Nej. :)
De eneste EU-plader der starter med FA, er papegøjeplader - hvorfor de så ikke startede dem med GA i stedet, så Fx blev en ren ikke-EU-serie, er mig en gåde...
Venlig hilsen
Mikkel

2024 Hyundai Ioniq 5 77,4 kWh Advanced (DD67163 hvid neutral)
2020 VW Up! 1,0 MPi 65 hvid (CX49565 hvid med EU)
mikkelhansen
Medlem
 
Indlæg: 483
Tilmeldt: lør 22.05.2010 19:58
Geografisk sted: 6640 Lunderskov

Re: Nummerplader i reklamer

Indlægaf AndersF » man 21.02.2011 20:35

Gx-serien er jo allerede brugt til papegøjeplader uden EU-symbol.

AndersF
AndersF
Medlem
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: søn 29.06.2008 10:22
Geografisk sted: Herlev

Re: Nummerplader i reklamer

Indlægaf Leth » ons 23.02.2011 01:52

Det er ikke ukendt at der bliver brugt forkerte kombinationer. Ofte er det jo udenlandske reklamer der er "rettet til" - Lad mig i den forbindelse gøre opmærksom på den sektion med gamle reklamer vi netop har offentliggjort på www.youngtimer.dk - Her er masser af eksempler på kombinationer der ikke er korrekte - gengiver et par stykker her men der er mange.

Denne burde være kvadratisk efter kombinationen:

Billede

"DN 30" er ikke et gulpladenummer, men et sortpladenummer.

Billede
Mvh Jakob Leth
www.youngtimer.dk
Leth
Medlem
 
Indlæg: 244
Tilmeldt: tors 31.07.2008 12:54
Geografisk sted: Bunkeflostrand, Sverige

Re: Nummerplader i reklamer

Indlægaf TT » ons 23.02.2011 08:29

Det er en meget omfattende og meget fin sektion du har fået oprettet på youngtimer.dk. Foruden fiflede numre som disse er der også en del ægte numre.

Derbyen har fået et nummer fra en kvadratisk nummerplade, og tegnene er tydeligvis for store til nummerpladen — især i højre side. Det billede som nummeret er sakset fra, har nok været taget mere fra siden end billedet af Derbyen. AMC'en har måske oprindelig haft DN 90 på nummerpladen — et nummer i den sidste bogstavkombination på gule emaljeplader. Der er lavet et analogt stykke photoshoparbejde med at flytte rundt på cifrene. Den slags er lettere i dag, men alligevel er resultatet ofte ringere.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Nummerplader i reklamer

Indlægaf mikkelhansen » ons 23.02.2011 09:15

AndersF skrev:Gx-serien er jo allerede brugt til papegøjeplader uden EU-symbol.

AndersF

Det er jo lige hvad jeg fremhæver - hvorfor byttede man ikke rundt på serierne, så Fx fik ikke-EU-papegøjepladerne.
Venlig hilsen
Mikkel

2024 Hyundai Ioniq 5 77,4 kWh Advanced (DD67163 hvid neutral)
2020 VW Up! 1,0 MPi 65 hvid (CX49565 hvid med EU)
mikkelhansen
Medlem
 
Indlæg: 483
Tilmeldt: lør 22.05.2010 19:58
Geografisk sted: 6640 Lunderskov

Re: Nummerplader i reklamer

Indlægaf TT » ons 23.02.2011 09:31

Nu var man jo allerede begyndt med G-numrene til ikke-EU-papegøjeplader, og EU-papegøjepladerne var derfor nødt til at starte et andet sted.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Nummerplader i reklamer

Indlægaf Leth » ons 23.02.2011 10:15

TT skrev:Det er en meget omfattende og meget fin sektion du har fået oprettet på youngtimer.dk. Foruden fiflede numre som disse er der også en del ægte numre.

Derbyen har fået et nummer fra en kvadratisk nummerplade, og tegnene er tydeligvis for store til nummerpladen — især i højre side. Det billede som nummeret er sakset fra, har nok været taget mere fra siden end billedet af Derbyen. AMC'en har måske oprindelig haft DN 90 på nummerpladen — et nummer i den sidste bogstavkombination på gule emaljeplader. Der er lavet et analogt stykke photoshoparbejde med at flytte rundt på cifrene. Den slags er lettere i dag, men alligevel er resultatet ofte ringere.


Tak for de pæne ord. Der er gået meget tid til den, men jeg tænkte nok du ville synes om den. - Bringer lige en enkelt mere fra den forfalskede ende.
Billede
Mvh Jakob Leth
www.youngtimer.dk
Leth
Medlem
 
Indlæg: 244
Tilmeldt: tors 31.07.2008 12:54
Geografisk sted: Bunkeflostrand, Sverige

Re: Nummerplader i reklamer

Indlægaf CSJ » ons 23.02.2011 18:25

Det er en enormt spændende side du har lavet, Jakob. En del af reklamerne husker jeg tydeligt fra da de blev bragt. Et par stykker har jeg af nummerpladehistoriske årsager stående i min database. VW's reklame med en »VWeteranbil« fra Lundtofte-Nybøl herreder, som kan være en erstatningsplade, hvis den ikke er falsk. Også håndværksmesteren fra Odense som ville køre i sin VW til den var slidt op husker jeg.
Jeg erindrer også en reklame med en bil med sorte emaljeplader med et EE-nummer, tilsyneladende en af de sidste sorte emaljeplader, men reklamen blev vist bragt helt tilbage i 60'erne, i hvert fald længe før man nåede til EE i virkeligheden. Jeg erindrer desuden en reklame for Saab, hvor man så en gammel Saab med et KB-nummer og overskriften »Ghita slår gnister«, men den reklame har jeg ikke kunnet finde ved at blade igennem gamle numre af Motor.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Nummerplader i reklamer

Indlægaf CSJ » ons 23.02.2011 19:14

Jeg husker også Volvos reklame fra 1961 »I Vorgod kører man Volvo« hvor både præsten, lægen og dyrlægen har Volvoer med DA-numre. I den forbindelse noterede jeg at Vorgod må have hørt under Herning kreds, og nummerpladeforskningen viser da også at Vorgod sogn blev overført fra Ringkøbing til Herning politikreds pr. 1.4.1958.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Nummerplader i medier etc.

cron