Greenpeace's stunt

Spørgsmål og diskussioner om hjemmelavede nummerplader, shownummerplader og andre uautoriserede nummerplader

Greenpeace's stunt

Indlægaf KT » tors 31.12.2009 01:06

Hej gutter,

Det lader til at nrpl.dk har hjulpet Greenpeace med at komme ind til klimatopmødet :roll:

Fra ekstrabladet.dk:http://ekstrabladet.dk/112/article1276234.ece

I brevet, som Information har set, beskriver Greenpeace i detaljer, hvordan de uden besvær kom ind til gallamiddagen på Christiansborg. Der står angivet, hvilke biler de lejede, og hvordan de printede officielt lignende nummerplader ud på klistermærker på en almindelig printer. Oplysningerne om, hvilke biler og nummerplader der blev brugt til topmødet, blev fundet på offentligt tilgængelige internetsider.
Brugeravatar
KT
Medlem
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: tirs 16.09.2008 13:43
Geografisk sted: Eindhoven, NL

Re: Greenpeace's stunt

Indlægaf LarsBudtz.dk » tirs 05.01.2010 03:08

KT skrev:Hej gutter,

Det lader til at nrpl.dk har hjulpet Greenpeace med at komme ind til klimatopmødet :roll:

Fra ekstrabladet.dk:http://ekstrabladet.dk/112/article1276234.ece

I brevet, som Information har set, beskriver Greenpeace i detaljer, hvordan de uden besvær kom ind til gallamiddagen på Christiansborg. Der står angivet, hvilke biler de lejede, og hvordan de printede officielt lignende nummerplader ud på klistermærker på en almindelig printer. Oplysningerne om, hvilke biler og nummerplader der blev brugt til topmødet, blev fundet på offentligt tilgængelige internetsider.


Tjaa..; men FZ45007 stod her altså ikke før efter "eventet"...! Selvfølgelig stod mange ting om systemet her, men den ordinære presse har da også i forvejen omtalt FZ plader...
Brugeravatar
LarsBudtz.dk
Medlem
 
Indlæg: 196
Tilmeldt: fre 19.09.2008 15:34
Geografisk sted: Københavns omegn

Re: Greenpeace's stunt

Indlægaf JBN » fre 08.01.2010 11:58

Citat fra artiklen i EB:

"De fire er sigtet for dokumentfalsk på grund af klistermærkerne på nummerpladerne..."

Nu kan det være, at veteranbilfolket skal til at passe lidt på med de hjemmelavede sorte nummerplader som efterhånden er "dagligdags" syn til træf, messer og lign....
...eller er det mon kun de politisk motiverede dokumentfalsk man vil forfølge...? :?
JBN
Medlem
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: ons 26.11.2008 14:12

Re: Greenpeace's stunt

Indlægaf Jesper Bering » fre 08.01.2010 20:05

Kære J,

Her i landet er enhver hjemmelavet nummerplade dokumentfalsk, og strafferammen for at lave den er derefter. Emnet har tidligere været debatteret her i forum.

hilsen Jesper
Jesper Bering, Alstedvej 26, Alsted, 4173 Fjenneslev, 57-60 80 12, j(snabela)b48(punktum)dk
Brugeravatar
Jesper Bering
Medlem
 
Indlæg: 305
Tilmeldt: søn 09.11.2008 20:53

Re: Greenpeace's stunt

Indlægaf dykker5502 » fre 08.01.2010 22:11

JBN skrev:Nu kan det være, at veteranbilfolket skal til at passe lidt på med de hjemmelavede sorte nummerplader som efterhånden er "dagligdags" syn til træf, messer og lign....
De pågældende ødelægger det gode forhold der pt hersker imellem MhS og Skat og andre myndigheder.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Greenpeace's stunt

Indlægaf TT » fre 08.01.2010 22:32

Træfarrangørerne kunne jo indskærpe at køretøjerne skal anvende autoriserede nummerplader på færdselslovens område og evt. overveje at udelukke køretøjer med uautoriserede nummerplader. Tidligere har været gjort indsats mod faste prøveskilte som ikke må bruges til veterankørsel (selv om de dog stadig ses).

Værre end sorte nummerplader med det rigtige nummer er dog de tilfælde hvor køretøjet anvender nummerplader med andre påskrifter end deres registreringsnummer (hvis de overhovedet har et).

Jeg tror heller ikke ordensmagten er særlig veluddannet i at skelne en ægte nummerplade fra en falsk, og selv om de kan, synes de måske de har andre ting at tage sig til.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Greenpeace's stunt

Indlægaf Jesper Bering » lør 09.01.2010 23:06

Kære Thomas,

Det var et interessant forslag, det med træfarrangørerne! Desværre kan man frygte at disse hjemmelavede nummerplader rører ved gerningsmændenes inderste følelser, og at forøget selvjustits ikke vil føre til meget andet end ballade.

Iøvrigt har du ret i at Politiet dels har vigtigere ting at tage sig til og dels ikke egner sig særlig godt til typografisk justits. Men de har det jo ofte sådan med disse lavtprioriterede indsatsområder, at en skønne dag gør de lige pludselig noget ved dem i en kort tid, for at ikke sådanne meget private initiativer skal tage overhånd - og til den ende vil een eller to eksperter sikkert gøre udmærket fyldest.

hilsen Jesper
Jesper Bering, Alstedvej 26, Alsted, 4173 Fjenneslev, 57-60 80 12, j(snabela)b48(punktum)dk
Brugeravatar
Jesper Bering
Medlem
 
Indlæg: 305
Tilmeldt: søn 09.11.2008 20:53

Re: Greenpeace's stunt

Indlægaf Leth » man 11.01.2010 14:24

TT skrev:Træfarrangørerne kunne jo indskærpe at køretøjerne skal anvende autoriserede nummerplader på færdselslovens område og evt. overveje at udelukke køretøjer med uautoriserede nummerplader. Tidligere har været gjort indsats mod faste prøveskilte som ikke må bruges til veterankørsel (selv om de dog stadig ses).

Værre end sorte nummerplader med det rigtige nummer er dog de tilfælde hvor køretøjet anvender nummerplader med andre påskrifter end deres registreringsnummer (hvis de overhovedet har et).

Jeg tror heller ikke ordensmagten er særlig veluddannet i at skelne en ægte nummerplade fra en falsk, og selv om de kan, synes de måske de har andre ting at tage sig til.


Vi må gå ud fra at bilerne med de reproducerede sorte plader tilhører nogle voksne mennesker der er i stand til at tage ansvaret for deres egne handlinger. Jeg har ihvertilfald som træfarrangør ingen planer om at blande mig i hvad folk hænger på deres bil!
Mvh Jakob Leth
www.youngtimer.dk
Leth
Medlem
 
Indlæg: 244
Tilmeldt: tors 31.07.2008 12:54
Geografisk sted: Bunkeflostrand, Sverige

Re: Greenpeace's stunt

Indlægaf Kardanaxel » man 11.01.2010 14:27

Som sådan er det er godt forslag at lønsarrangører mm. skal udøve kontrol, men lige som hos politiet er der faktisk en del som ikke kan skilne en hjemmelavet type 6 plade fra en original, og før en løs prøveplade med en fast, det er jo blevet nemmere nu hvor de læse er prøvemærker.

Men som jeg ser det hersker der i de fleste klubber en holdning af det skal man ikke blande sig i end sige pålægge arrangørene, hvorfor de fleste nøjes med i indbydelsen at skrive "prøveplader efter gældende ordning"

Og så skal jeg i øvrigt fortælle at når man som jeg som en af de få rent faktisk har påpeget det så har er jeg blevet mødt af en klar tilkendegivelse om at blande mig uden om, ikke kun af "dokumentfalsknerene" men også af andre bestyrelsesmedlemmer og dette i to af de klubber hvor jeg har siddet i bestyrelsen.

Jeg har på et tidspunkt drøftet med en vicepolitikommisær i min omgangskreds om at politianmelde, men som sagde hvorfor vil du gøre dig til uvenner med den halve veteranbilbevægelse.

Så desværre er der nok ikke så meget at gøre, ved disse personager som ødelægger det for os andre

H
Kardanaxel
Medlem
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: tirs 02.12.2008 14:42
Geografisk sted: Rødby

Re: Greenpeace's stunt

Indlægaf Jesper Bering » tirs 12.01.2010 19:06

Kære Jakob og Henrik,

Tak for forstandige kommentarer. Jeg er åbenbart ikke den eneste der har bemærket at disse nummerplader rører ved gerningsmændenes inderste følelser.

Den faktiske skadevirkning af disse entreprenante bilejeres virksomhed er nok til at overskue. Det der kan bekymre de bekymrede sjæle er at nogen skal blæse historien op og derved få en eller flere politikere til at mene at det er dog også for galt, og nu skal d'hrr. veteranbilsejere vist til at holdes i noget kortere snor end førhen....

Men vil det nogensinde ske? Det er jo ikke til at vide - men i det øjeblik en myndighed ser sin fordel i at forfølge det - som nu med Greenpeaces hjemmelavede nummerplader - kan det jo godt være at vi vil få ørene i maskinen. Vi må håbe at der ikke sker noget.

hilsen Jesper
Jesper Bering, Alstedvej 26, Alsted, 4173 Fjenneslev, 57-60 80 12, j(snabela)b48(punktum)dk
Brugeravatar
Jesper Bering
Medlem
 
Indlæg: 305
Tilmeldt: søn 09.11.2008 20:53

Re: Greenpeace's stunt

Indlægaf TT » man 22.08.2011 22:12

KT skrev:Hej gutter,

Det lader til at nrpl.dk har hjulpet Greenpeace med at komme ind til klimatopmødet :roll:

Fra ekstrabladet.dk:http://ekstrabladet.dk/112/article1276234.ece

I brevet, som Information har set, beskriver Greenpeace i detaljer, hvordan de uden besvær kom ind til gallamiddagen på Christiansborg. Der står angivet, hvilke biler de lejede, og hvordan de printede officielt lignende nummerplader ud på klistermærker på en almindelig printer. Oplysningerne om, hvilke biler og nummerplader der blev brugt til topmødet, blev fundet på offentligt tilgængelige internetsider.


Greenpeace-folkene er i byretten blevet dømt for forskellige ting, men retten mente ikke at de falske nummerplader var dokumentfalsk: http://www.b.dk/nationalt/galla-aktivis ... -happening
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Uautoriserede nummerplader