kommentar til "Forsvaret" i "højeste observerede numre"

Spørgsmål og diskussioner om de særlige nummerplader for kongehuset, forsvaret, beredskabsstyrelsen og kommunale brandvæsner

kommentar til "Forsvaret" i "højeste observerede numre"

Indlægaf Erik Larsen » tirs 27.11.2012 17:26

Så vidt jeg har lært, angiver de første to cifre registreringsåret minus 1930, dvs at denne bil er fra 2007. Jeg ved ikke om de tre sidste tal har noget kendt system. Det bemærkes at samme system IKKE gælder civilforsvarets/beredskabskorpsets blå nummerplader. Her angiver de to første cifre hvilken kaserne køretøjet kommer fra, og de tre sidste angiver køretøjets funktion. F.eks mener jeg at 741 er ASP1, altså autosprøjte i førsteudrykning. Derfor omregistreres eksisterende ASP når der købes en ny og den gamle overgår til andenudrykning.
Brugeravatar
Erik Larsen
Medlem
 
Indlæg: 745
Tilmeldt: søn 13.07.2008 12:12
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: kommentar til "Forsvaret" i "højeste observerede numre"

Indlægaf TT » tirs 27.11.2012 23:02

Jeg ved ikke om antagelsen om at man kan læse registreringsåret ud af nummeret på forsvarets nummerplader holder til en kritisk prøvelse. Det er muligt det har været tilfældet engang, men efterhånden er numrene kommet langt bagud, og jeg tror ikke de nyeste militærkøretøjer er 5 år gamle - trods spareplanerne.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: kommentar til "Forsvaret" i "højeste observerede numre"

Indlægaf Erik Larsen » tors 29.11.2012 23:55

Det er muligt at systemet er ændret, min kilde arbejder ikke i forsvaret længere. Men det har i hvert fald været sådan.
Brugeravatar
Erik Larsen
Medlem
 
Indlæg: 745
Tilmeldt: søn 13.07.2008 12:12
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Myndigheders nummerplader