Fra Ritzau:
"Dansk Folkepartis EU-parlamentariker Morten Messerschmidt siger, at sagen lugter langt væk af en politisk motiveret forskelsbehandling og decideret chikane af de bilister, som fravælger en EU-nummerplade.
- Der er intet teknisk til hinder for, at både EU-nummerplader og nummerplader uden EU-logo forsynes med en hologramstribe, men nu har man lige præcis brug for at fortælle succeshistorien om, "danskerne har taget de nye EU-nummerplader til sig", og derfor knyttes sikkerhedsaspektet ganske snedigt sammen med EU-logoet, siger Morten Messerschmidt."
DF lugter åbenbart konspirationer imod EU-modstanden alle vegne...
Jeg må dog sige, at jeg for en sjælden gangs skyld er tilnærmelsesvis enig med Morten Messerschmidt. Min egen teori - om end lidt søgt, det ved jeg - er, at man har indført hologrammet på EU-pladerne alene for at gøre dem så grimme, at folk vælger dem fra...
Det skulle jo så være på DF's foranledning - hvilket jo ikke lader til at være tilfældet.
EU-plade.jpg
På billedet her ses, at hologrammet stort set udfylder mellemrummet mellem EU-feltet og første bogstav. Det gør, efter min mening, pladen "tung" i den ene ende og mellemrummene uregelmæssige.
/Niels
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.