Med overgangen til det nye design som er tilpasset muligheden for EU flag i venstre side, har man alene valgt at udlevere den version som er lavet for at tilfredsstille et ønske om ikke at skilte med EU.
Den anden skal vi vente på til det digitale motorregister er indført - gad vide hvornår?
Fatter ikke hvorfor det skal være nødvendigt at vente, det digtiale register indføres vel ikke for at holde styr på denne facilitet, men for at modernisere til elektronisk selvbetjening mm. og for at handle genbrug af numre.
Nummerplader udleveres godt nok fortløbende, men det er jo afhængift af hvor man henter dem og hvilke plader der ligger hvor, der sker jo en lagerstyring som sender nye plader ud når beholdningerne er i bund.
Man må da også formode at når EU pladerne kommer i produktion så laves der serier med og uden, det skal der jo ikke noget edb system til at holde styr på, bare en blok og en blyant indtil en general fordeling kan oplyses det længeventede digitale register.
Så hvorfor venter vi - ikke fordi jeg er speciel vild med det der "nordregion Dänemark" skilt men fordi det ville udstille det nye design som det i bund og grund er tiltænkt - så kan man lide det eller ej.
Ærgeligt at valget ikke står mellem enten stjerner og danebrog - jeg ved godt hvad der så var mest populært - bilder jeg mig ind.
Henrik