EU-plader

Spørgsmål og diskussioner om danske nummerpladers design (skrift, EU-mærke, hologram etc.)

EU-plader

Indlægaf Münster » lør 28.06.2008 19:57

Jeg overvejer kraftigt at bestille en ny bil her i sommer. Den vil nok først kunne leveres hen mod efteråret. Jeg ville gerne have de såkaldte EU-plader på med det blå nationalitetsfelt til venstre. Ikke fordi jeg er så politisk aktiv, men det er da rart at slippe for at skulle have et DK-skilt på bilen. Desuden virker det efterhånden noget gammeldags, at vi er de eneste i Europa, der ikke har EU-plader. Desværre synes jeg, at man kan tolke ud fra meldingerne, at EU-pladerne først indføres til næste år. Er det rigtigt? Er der ikke håb om, at man kan få EU-plader efter sommerferien, når vi nu går over til nye nummerplader fra en ny leverandør?

Med venlig hilsen
Henrik Münster
Brugeravatar
Münster
Medlem
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: lør 28.06.2008 19:52
Geografisk sted: Esbjerg

Re: EU-plader

Indlægaf TT » lør 28.06.2008 23:41

Meldingerne har hidtil gået på at EU-nummerplader først bliver indført når det nye digitale motorregister bliver sat i drift, og det er så forsinket at det formentlig først sker i slutningen af næste år. Leverandøren kunne formentlig opstarte en produktion med relativt kort varsel, men der er åbenbart edb-systemet der er problemet. Hvorfor EU-nummerpladerne skal vente på det digitale motorregister, mens der åbenbart med kun et halvt års varsel kan indføres nye papegøjeplader, er mere dunkelt.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Nummerpladedesign

cron