To spøjse observationer

Spørgsmål og diskussioner om aktuelle danske nummerplader (undtagen nummerplader til historiske køretøjer)
Forumregler
Ingen reklamer i indlæg, signatur eller avatar - Ingen injurierende, nedsættende eller racistiske indlæg - Overtrædelse kan medføre sanktioner

To spøjse observationer

Indlægaf Martin O » tors 29.12.2016 01:15

I formiddags var jeg på en cykeltur fra Frederiksberg til Herlev, og på vej ud ad Frederikssundsvej blev jeg overhalet af en lille lastbil med nummerpladen BJ 1605 (neutral) bagpå. Jeg kunne af gode grunde ikke se, om der var nogen nummerplade foran på vognen; men jeg studsede noget over at se en plade til påhængsvogne på en lastbil. Måske en stjålet nummerplade?

BJ1605 Vezeko Selandia VZ 21 27-04-2016 TJ5DV21S041004693 Registreret Påhængsvogn

Lidt senere på vejen hjem tog jeg en afstikker op ad Arnesvej, som er en sidevej til Frederikssundsvej. Her studsede jeg over at se en almindelig lille personbil med en nummerplade AM 98 631, som ifølge DMR ikke eksisterer, og som derudover burde sidde på en taxi eller limousine, hvis den altså fandtes. Jeg er temmelig sikker på at have noteret nummeret korrekt, for jeg stoppede op og noterede, mens jeg kunne se bil og nummerplade.

Søg efter: *
AM98631
Søg

Søgeresultat
Ingen køretøjer fundet.
Martin O
Martin O
Medlem

Re: To spøjse observationer

Indlægaf TT » tirs 03.01.2017 22:32

Martin O skrev:I formiddags var jeg på en cykeltur fra Frederiksberg til Herlev, og på vej ud ad Frederikssundsvej blev jeg overhalet af en lille lastbil med nummerpladen BJ 1605 (neutral) bagpå. Jeg kunne af gode grunde ikke se, om der var nogen nummerplade foran på vognen; men jeg studsede noget over at se en plade til påhængsvogne på en lastbil. Måske en stjålet nummerplade?

Muligvis, men nummeret er endnu ikke afmeldt.

Martin O skrev:Lidt senere på vejen hjem tog jeg en afstikker op ad Arnesvej, som er en sidevej til Frederikssundsvej. Her studsede jeg over at se en almindelig lille personbil med en nummerplade AM 98 631, som ifølge DMR ikke eksisterer, og som derudover burde sidde på en taxi eller limousine, hvis den altså fandtes. Jeg er temmelig sikker på at have noteret nummeret korrekt, for jeg stoppede op og noterede, mens jeg kunne se bil og nummerplade.

Søg efter: *
AM98631
Søg

Søgeresultat
Ingen køretøjer fundet.

Måske har den operatør der ligger inde med pladen, "lånt" den fra lageret og sat den på en bil til prøvekørsel. Vedkommende har i så fald ikke tænkt på at det er et taxinummer.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin

Geografisk sted: København

Indlægaf CSJ » ons 04.01.2017 11:08

TT skrev:Måske har den operatør der ligger inde med pladen, "lånt" den fra lageret og sat den på en bil til prøvekørsel. Vedkommende har i så fald ikke tænkt på at det er et taxinummer.

Har operatører også taxinummerplader? Var det ikke sådan at de kun kan registreres på officielle motor ell. skattekontorer?
Carsten
Brugeravatar
CSJ
Medlem

Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Indlægaf TT » ons 04.01.2017 22:18

CSJ skrev:Har operatører også taxinummerplader? Var det ikke sådan at de kun kan registreres på officielle motor ell. skattekontorer?

Det skulle de i begyndelsen, men det mener jeg ikke længere er tilfældet.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin

Geografisk sted: København

Tilbage til Aktuelle danske nummerplader