Nummer i hyrevognsserien til privat personkørsel?

Spørgsmål og diskussioner om nummerpladetyper og om hvilke typer der anvendes på hvilke køretøjer

Nummer i hyrevognsserien til privat personkørsel?

Indlægaf LarsBudtz.dk » søn 16.11.2014 18:08

Idag observerede jeg et, synes jeg, lidt mystisk tilfælde.

En E-klasse st.car. på Amagermotorvejen, med reg.nr. BF98039, men helt i civil. Ingen Taxi/Taxa-skilte, intet bevillingsnr., ingen reklamer. -100% "civil". Føreren lignede heller ikke den typiske hyrevognschauffør anno 2014.

Så tænkte jeg, at jeg da lige ville slå den op i DMR, for at se hvordan den var registreret. Her står den til ganske alm. "Privat personkørsel", men under XX98XXX-nummeret...

Den har tidligere været hyrevogn under det samme nummer, men er så tilsyneladende bare omregistreret til privat personkørsel, under samme nummer.

-Hvordan kan dette mon lade sig gøre?
Brugeravatar
LarsBudtz.dk
Medlem
 
Indlæg: 196
Tilmeldt: fre 19.09.2008 15:34
Geografisk sted: Københavns omegn

Re: Nummer i hyrevognsserien til privat personkørsel?

Indlægaf TT » søn 16.11.2014 22:39

Ændringen til privat personkørsel sker præcis 2 år efter to år med registrering til taxikørsel, så det må have noget med frikørsel at gøre. Det er særdeles mærkeligt at den ikke skulle skifte nummerplade.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Nummer i hyrevognsserien til privat personkørsel?

Indlægaf Martin O » søn 08.02.2015 17:14

Man ser også det modsatte, nemlig hyrevogne med nummerplader i serien til almindelige personbiler. Jeg skal prøve at huske at notere et nummer, næste gang jeg ser sådan en.
Martin O
Martin O
Medlem
 
Indlæg: 792
Tilmeldt: ons 16.10.2013 16:14

Re: Nummer i hyrevognsserien til privat personkørsel?

Indlægaf Martin O » ons 11.02.2015 00:33

Martin O skrev:Man ser også det modsatte, nemlig hyrevogne med nummerplader i serien til almindelige personbiler. Jeg skal prøve at huske at notere et nummer, næste gang jeg ser sådan en.


Det skete så allerede i dag: AK31474 er indregistreret til taxikørsel. Jeg så den på Falkoner Alle, Frederiksberg i eftermiddags.
Martin O
Martin O
Medlem
 
Indlæg: 792
Tilmeldt: ons 16.10.2013 16:14


Tilbage til Nummerpladetyper