"Kvadratisk" nummer, men to rektangulære plader!

Spørgsmål og diskussioner om nummerpladetyper og om hvilke typer der anvendes på hvilke køretøjer

"Kvadratisk" nummer, men to rektangulære plader!

Indlægaf AndersF » søn 28.02.2010 19:33

I dag så jeg i Kbh. en Audi Q7 med registreringsnummeret AF 62 502. Det mærkelige var at bilen havde rektangulære EU-nummerplader både for og bag,
skønt nummeret tilhører serien med "kvadratisk" bagnummerplade. Det var helt tydeligt at bilens bagende var forberedt for en rektangulær nummerplade.
Hvordan kan det hænge sammen?

AndersF
AndersF
Medlem
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: søn 29.06.2008 10:22
Geografisk sted: Herlev

Re: "Kvadratisk" nummer, men to rektangulære plader!

Indlægaf TT » søn 28.02.2010 20:58

Fænomenet er set tidligere.

Det må skyldes at der ved en fejl er bestilt en kvadratisk nummerplade. Derefter må problemet være rettet ved at den kvadratiske nummerplade er blevet erstattet med en rektangulær.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: "Kvadratisk" nummer, men to rektangulære plader!

Indlægaf Kardanaxel » man 01.03.2010 15:33

Uden at tage stilling til den konkrete bil, så er det faktisk muligt med 2 kvadratiske plader, hvis man ved dispensationsansøgning kan retfærdiggøre at der ikke er plads mm, kan man få fremstillet en plade så bilen har 2 af slagsen.

Jeg kan ikke lige huske proceduren, men der er sikkeret nogen i amerikanerbil kredse som kan fortælle om den, jeg prøver at undersøge.

H
Kardanaxel
Medlem
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: tirs 02.12.2008 14:42
Geografisk sted: Rødby

Re: "Kvadratisk" nummer, men to rektangulære plader!

Indlægaf CSJ » man 01.03.2010 17:56

I dette tilfælde drejede det sig vist om to aflange nummerplader i en 'kvadratisk' serie. Her er et tilsvarende eksempel med emaljeplader.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: "Kvadratisk" nummer, men to rektangulære plader!

Indlægaf LarsBudtz.dk » lør 06.03.2010 00:14

Jeg spottede nøjagtigt det samme fænomen i sidste uge. Jeg skrev nummeret ned på bagsiden af en benzinkvittering, men den kan jeg ikke finde nu( :x ). Men det var DT et eller andet, så den var ret ny. De sad på en grå Mercedes CLS Cabrio, og jeg observerede den på Avedøre Havnevej i Rødovre, han svingede vestpå mod Brøndby.
Brugeravatar
LarsBudtz.dk
Medlem
 
Indlæg: 196
Tilmeldt: fre 19.09.2008 15:34
Geografisk sted: Københavns omegn


Tilbage til Nummerpladetyper