Gule/hvide nummerpl i nyt system

Spørgsmål og diskussioner om nummerpladetyper og om hvilke typer der anvendes på hvilke køretøjer

Gule/hvide nummerpl i nyt system

Indlægaf dbf » ons 13.03.2013 18:22

Når man søger på nummerplader i nummerplade.net og dmr . dk , er så en måde man se om pladen er gul eller hvide.
Synes det er irriterende at man ikke kan afgøre om en nummerplade er gul eller hvid.

Det kan jo heller ikke afgøres på nummerserierne , i det de kan være blandet godt og grundigt sammen. f eks i serien AB43--- , der er hvide og gule i en skøn forvirring . :shock:
Med venlig hilsen
DBF
dbf
Medlem
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: lør 24.11.2012 18:57
Geografisk sted: Holbæk

Re: Gule/hvide nummerpl i nyt system

Indlægaf Wheelpete » ons 13.03.2013 18:59

På DMR kan du se hvilken gruppe en bestemt plade tilhører. Der står enten privat kørsel eller noget med erhverv i oplysningerne. Nummerplade.net har jeg ikke særligt godt styr på, da jeg næsten ikke bruger den side.
Wheelpete
Medlem
 
Indlæg: 302
Tilmeldt: søn 13.05.2012 14:07
Geografisk sted: Taastrup, København

Re: Gule/hvide nummerpl i nyt system

Indlægaf dbf » tors 14.03.2013 14:27

På DMR kan du se hvilken gruppe en bestemt plade tilhører. Der står enten privat kørsel eller noget med erhverv i oplysningerne. Nummerplade.net har jeg ikke særligt godt styr på, da jeg næsten ikke bruger den side


Jeg viste godt man kan se disse linier , men er stadig noget i tvivl

Nogle gange kommer denne besked op : Personbil. særlig anvendelse(er denne gul eller hvid)
derimod må denne være helt klar hvid : Personbil, privat personkørsel .
og hva med denne : Stor personbil, rutekørsel.
Med venlig hilsen
DBF
dbf
Medlem
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: lør 24.11.2012 18:57
Geografisk sted: Holbæk

Re: Gule/hvide nummerpl i nyt system

Indlægaf perhag » tors 14.03.2013 15:51

Tidligere har jeg anmodet skat om bedre søgemuligheder og flere oplysninger i Motorregisteret, herunder:

"Desuden ønskes oplysninger om selve nummerpladen. Altså om form (kvadratisk eller rektangulær), farve, mærke (EU eller neutral), skrifttype, pladetype (refleks eller emalje), og om det er tilkøbte ønskeplader eller historiske plader."

Sandsynligvis har Skat mest travlt med at få ordnet alt det de burde i henhold til de regler, de har pligt til at overholde, men også specifikation af nummerplade hører med til det de selv har stillet i udsigt ved at skrive:

"Velkommen til Motorregistret

I Motorregistret findes alle informationer om køretøjer i Danmark."

Så hvis mange anmoder om at få anført pladeoplysninger, vil det nok ske, afhængigt af hvor let det er for Skat at få oplysningerne vist, hvis de overhovedet forefindes.
perhag
Medlem
 
Indlæg: 796
Tilmeldt: ons 18.06.2008 18:06
Geografisk sted: 5900 Langeland

Re: Gule/hvide nummerpl i nyt system

Indlægaf TT » søn 17.03.2013 22:12

dbf skrev:og hva med denne : Stor personbil, rutekørsel.


Det vil som regel være en gul plade (bus), men i nogle tilfælde vil den måske kunne være hvid.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Nummerpladetyper