Side 1 af 1

Nummerserier CL

Indlæg: tirs 08.05.2018 06:37
af TT
Her er en tråd til nummerserier med bogstaverne CL.

Re: Nummerserier CL

Indlæg: tors 20.09.2018 15:13
af perhag
4-cifrede med CL ser ud til at ligge i følgende intervaller:

CK6376-CL5342 lille knallert (6000)
CL5343-CM1890 påhængEU (5000)

5-cifrede Nummerserier CL

Indlæg: søn 09.06.2019 22:02
af Martin O
Der er pr. opdateringen i mandags d. 3. juni kommet et par 5-cifrede CL-plader:

CL19800 NISSAN NAVARA 2.3 dCi 190 Double Cab 4WD AT 28-05-2019 VSKCTND23U0121997 Registreret Varebil
CL19801 FIAT DUCATO 2.3 MJT 180 CHASSIS 29-05-2019 ZFA25000002K75921 Registreret Varebil
CL19946 PEUGEOT EXPERT BlueHDi 120 L3 31-05-2019 VF3VFAHKHKZ040213 Registreret Varebil

Efter den gule serie i CK 82 xxx - CK 84 xxx er der plads til noget mere end en serie på 20000 almindelige hvide EU-plader, med mindre der er et voldsomt antal overlevende numre med CL 1x xxx. Opslag på nrpla.de afslører 1491 af disse numre, som ikke falder i det til emaljeplader reserverede interval (14 500 - 14 999). 644 af disse numre har status registreret. Dertil kommer at en del numre med status Afmeldt også kan være blokerede. Den nye serie kan naturligvis starte lidt under det foreløbig laveste nummer 19 800; men næppe så meget under, at der kun er plads til 20000 numre imellem de to nævnte gule serier.

Re: 5-cifrede Nummerserier CL

Indlæg: ons 24.07.2019 00:13
af Martin O
Martin O skrev:Der er pr. opdateringen i mandags d. 3. juni kommet et par 5-cifrede CL-plader:

CL19800 NISSAN NAVARA 2.3 dCi 190 Double Cab 4WD AT 28-05-2019 VSKCTND23U0121997 Registreret Varebil
CL19801 FIAT DUCATO 2.3 MJT 180 CHASSIS 29-05-2019 ZFA25000002K75921 Registreret Varebil
CL19946 PEUGEOT EXPERT BlueHDi 120 L3 31-05-2019 VF3VFAHKHKZ040213 Registreret Varebil

Efter den gule serie i CK 82 xxx - CK 84 xxx er der plads til noget mere end en serie på 20000 almindelige hvide EU-plader, med mindre der er et voldsomt antal overlevende numre med CL 1x xxx. Opslag på nrpla.de afslører 1491 af disse numre, som ikke falder i det til emaljeplader reserverede interval (14 500 - 14 999). 644 af disse numre har status registreret. Dertil kommer at en del numre med status Afmeldt også kan være blokerede. Den nye serie kan naturligvis starte lidt under det foreløbig laveste nummer 19 800; men næppe så meget under, at der kun er plads til 20000 numre imellem de to nævnte gule serier.


Jeg har forsket lidt mere i begyndelsen af CL-serien og er nået til følgende konklusion:

CK 86 195 (?) - CL 19 793: Hvid EU to rektangulære, 20000 numre - Men uanset hvor grundigt jeg gennemgår de gamle numre, jeg kan finde i dette interval, er der over 100 - nærmere bestemt 127 - numre for mange. Det kan være numre, som inden for de sidste 10 år har været i brug, men som ikke dukker op på en seriesøgning på nrpla.de. Det kan fx skyldes, at køretøjet senere er registreret på et andet nummer. Eller også er der en afvigende serie undervejs. Der er faktisk lige nu et hul i begyndelsen af CK 96 xxx, som passer med at de 20000 numre kunne være delt i to gange 10000. Der kunne så være en serie på 100 eller 125 numre af en afvigende type. Vi får se hvad der sker...
CL 19 794 - CL 22 305: Gul EU to rektangulære, 2500 numre. På nrpla.de har vi lige nu fra 19 800 til 22 304, og der kendes 12 numre i dette interval, som er blokeret som "overlevende" emaljenumre.
CL 22 306 - CL 22 556: En endnu ikke ibrugtaget kvadratisk serie, gætter jeg på, 250 numre. Undervejs er CL 22 498 blokeret.
CL 22 557 - CL 25 061 eller måske 062: Papegøje EU to rektangulære, 2500 numre. Der kendes 5 numre, som blokeres, men der kan være et til, som ikke kendes.
CL 25 063 er et traktornummer, foreløbig første i en serie; men det kan være at serien starter et nummer før.

Jeg er på grund af ovenstående analyse ret sikker på at 19 793 er sidste hvide plade i sin serie, og at 22 557 er første papegøjeplade i sin serie.

Re: Nummerserier CL

Indlæg: ons 24.07.2019 00:50
af Martin O
Derefter fortsætter de 5-cifrede CL-plader indtil videre tilsyneladende med nedenstående. Jeg har ikke nået at analysere blokerede numre i detaljer, men da vi er forbi numre med 1 først, er antallet begrænset.

CL 25 063 (eller 062) - CL 25 5xx: Traktor, 500 numre
CL 25 5xx - CL 26 5xx (formodentlig): MC neutral, formodentlig 1000 numre
CL 26 5xx - CL 36 5xx: Hvid EU to rektangulære, 10000 numre
CL 36 5xx - CL 39 0xx: Endnu ikke ibrugtaget serie på 2500 numre, mit gæt er sædvanlige papegøjeplader, men vi får se.
CL 39 0xx - CL 49 0xx eller 1xx: Hvid EU to rektangulære, 10000 numre
CL 49 1xx eller 0xx - CL 52 2xx: Gul EU to rektangulære, 2500 numre med undervejs 650 numre oversprunget til emaljeplader
CL 52 2xx - CL 52 5xx: Kvadratiske hvide plader af endnu ukendt type, 250 numre
CL 52 5xx - CL 55 0xx: Hvid neutral to rektangulære plader, 2500 numre
CL 55 0xx - CL 65 0xx: Hvid EU to rektangulære plader, 10000 numre
CL 65 0xx - CL 67 0xx: MC EU, 2000 numre
CL 67 0xx - CL 69 5xx: Gul EU to rektangulære, 2500 numre
CL 69 5xx - ?: Hvid EU to rektangulære

Jeg havde forventet, at den næste gule serie ville være taget i brug; men der er nok gået ferie i den, så der ikke udstedes så mange nye numre som normalt.

Re: 5-cifrede Nummerserier CL

Indlæg: ons 24.07.2019 02:06
af perhag
Martin O skrev:
CK 86 195 (?) - CL 19 793: Hvid EU to rektangulære, 20000 numre - Men uanset hvor grundigt jeg gennemgår de gamle numre, jeg kan finde i dette interval, er der over 100 - nærmere bestemt 127 - numre for mange. Det kan være numre, som inden for de sidste 10 år har været i brug, men som ikke dukker op på en seriesøgning på nrpla.de. Det kan fx skyldes, at køretøjet senere er registreret på et andet nummer. Eller også er der en afvigende serie undervejs. Der er faktisk lige nu et hul i begyndelsen af CK 96 xxx, som passer med at de 20000 numre kunne være delt i to gange 10000. Der kunne så være en serie på 100 eller 125 numre af en afvigende type. Vi får se hvad der sker...


Selv om der er ret mange traktorer og motorcykler med numrene CL1xxxx, så kan der dårligt være 127 af dem ikke til at finde på nrpla.de som følge af at have fået et nyt nummer. Om det er 27 eller kun 2 forsvundet kan måske opklares ved at se på hvordan det så ud ved numrene med CH, CJ og CK, hvor der nok vil være et lignende antal skjulte spærrede numre.

Erfaringerne med seriestørrelserne kan også give et fingerpeg om den manglende serie med CK96xxx er på 100 eller 125. Der er en høj grad af gentagelse af seriestørrelserne, så kigges tilbage i gamle serier med enten 100 eller 125 kan måske også gættes på hvilken slags plader det vil blive.

Re: 5-cifrede Nummerserier CL

Indlæg: tors 25.07.2019 01:41
af Martin O
perhag skrev:
Selv om der er ret mange traktorer og motorcykler med numrene CL1xxxx, så kan der dårligt være 127 af dem ikke til at finde på nrpla.de som følge af at have fået et nyt nummer. Om det er 27 eller kun 2 forsvundet kan måske opklares ved at se på hvordan det så ud ved numrene med CH, CJ og CK, hvor der nok vil være et lignende antal skjulte spærrede numre.

Erfaringerne med seriestørrelserne kan også give et fingerpeg om den manglende serie med CK96xxx er på 100 eller 125. Der er en høj grad af gentagelse af seriestørrelserne, så kigges tilbage i gamle serier med enten 100 eller 125 kan måske også gættes på hvilken slags plader det vil blive.


Tak til perhag for kommentarer. Jeg tror du vil blive overrasket over at læse nedenfor, hvor mange "skjulte" spærrede numre, der faktisk er.

Jeg har nu brugt en (hel!) dag på at foretage enkeltopslag (på nrpla.de suppleret med motorregister.skat.dk) på "mistænkelige" CL-numre op til 19 499. Jeg har ikke fundet 127, men jeg har fundet så mange, at der nu kun mangler at blive identificeret ca. 40 numre, som overspringes i den føromtalte hvide serie på 20000 numre fra CK 86 1xx til CL 19 793. Jeg tror derfor ikke længere på at der er en serie med afvigende numre i CK 96 xxx. Der er nok bare et tilfældigt hul (på p.t. ca. 500 numre), som bare venter på at blive fyldt ud.

Ved nogle få af disse enkeltopslag har et CL-nummer givet mig et køretøj, hvor jeg ikke har kunne finde oplysninger om, hvornår dette CL-nummer er ophørt på køretøjet. Et eksempel er CL 13 850, en Suzuki motorcykel, der nu kører med nummer BY 78 749. I mellemtiden har den haft nummer AX 31 481; men ved opslag på afgifter finder jeg ingen oplysninger forud for AX-nummeret (som har været på fra en dato i 2016). Et eller andet sted i databasen må dette CL-nummer jo være knyttet til denne motorcykel, siden den popper op ved søgning på det nummer; men oplysningen må gemme sig et sted i baggrunden. Problemet er, at den kan have været uden registreringsnummer i en lang årrække, før den igen er blevet indregistreret i 2016 med AX-nummeret, og i så fald er CL-nummeret måske ikke blokeret. Der er måske en håndfuld eksempler af den slags, så det rykker ikke meget ved det samlede billede, at jeg har talt disse numre med som blokerede.

Der er til gengæld et noget større antal numre, som ser ud til at være oversprunget uden at der er en synlig grund til det, og som jeg ikke har talt med som blokerede. Et eksempel er CL 13 075. Opslag på enkeltnummeret giver ingen resultater; men nummeret er midt i en længere serie af hovedsagelig Opel, hvor kronologien passer med at numrene både før og efter dette nummer kan være udleveret samme sted. Jeg vil derfor antage, at der er en grund til at nummeret overspringes. At vi ikke kan se grunden, kan skyldes, at et køretøj har haft nummeret inden for de sidste 10 år, men er blevet omregistreret til et anden nummer og siden afmeldt. For at fange dét ved et enkeltopslag på nrpla.de, skal man, så vidt jeg har erfaret, være så heldig at kende det nummer, køretøjet har haft, da det blev afmeldt. Jeg har ikke talt op, hvor mange numre af den slags, jeg har fundet. Der vil nemlig nok dukke flere op af den slags oversprungne numre uden umiddelbar forklaring, efterhånden som de resterende nummerintervaller i CL-serien bliver fyldt ud. Jeg gætter på at disse numre i sidste ende kan forklare de resterende ca. 40 overspringelser i førnævnte serie.

Re: Nummerserier CL

Indlæg: tors 25.07.2019 10:45
af TT
CL13075 var en Nimbus med køretøj-id
4010207194910138 og stelnummer 8374

Re: Nummerserier CL

Indlæg: tors 25.07.2019 14:02
af PS
Martin O skrev:Et eksempel er CL 13 850, en Suzuki motorcykel, der nu kører med nummer BY 78 749. I mellemtiden har den haft nummer AX 31 481; men ved opslag på afgifter finder jeg ingen oplysninger forud for AX-nummeret (som har været på fra en dato i 2016). Et eller andet sted i databasen må dette CL-nummer jo være knyttet til denne motorcykel, siden den popper op ved søgning på det nummer; men oplysningen må gemme sig et sted i baggrunden. Problemet er, at den kan have været uden registreringsnummer i en lang årrække, før den igen er blevet indregistreret i 2016 med AX-nummeret, og i så fald er CL-nummeret måske ikke blokeret.

Ved at slå op i Skats offentligt tilgængelige register og gå bagud i tid kan jeg se, at CL-nummeret er blevet afmeldt fra motorcyklen i januar 2005:

Registrerings­forhold
Registrerings­nummer: CL13850
Første registrerings­dato: 22-04-1980
Anvendelse: Privat personkørsel
Seneste ændring: Afmeldt almindeligt d. 21-01-2005

Mvh. Peter S

Re: Nummerserier CL

Indlæg: tors 25.07.2019 14:29
af Martin O
TT skrev:CL13075 var en Nimbus med køretøj-id
4010207194910138 og stelnummer 8374


Tak. Nu har jeg fundet den på motorregister.skat.dk. Men hvordan finder jeg den alene ud fra registreringsnummeret? Hvis jeg søger på nummer CL13075, får jeg beskeden: "Ingen køretøjer fundet." Jeg har prøvet at søge på en række forskellige portaler; men de får vel alle deres data samme sted fra, så jeg får ingen søgeresultater...

Re: Nummerserier CL

Indlæg: tors 25.07.2019 16:11
af TT
https://selvbetjening.trafikstyrelsen.d ... gning.aspx

Man får ved søgningen alle de køretøjer/registreringer som har samme stelnummer som det rigtige køretøj. Derefter skal man finde det rigtige køretøj, idet der ved ældre køretøjer kan være flere køretøjer med samme stelnummer.

Det er der også i dette tilfælde, men Nimbussen var den eneste sandsynlige, og derefter er det bare at kontrollere via SKAT.

Re: Nummerserier CL

Indlæg: tors 25.07.2019 19:57
af Martin O
PS skrev:
Martin O skrev:Et eksempel er CL 13 850, en Suzuki motorcykel, der nu kører med nummer BY 78 749. I mellemtiden har den haft nummer AX 31 481; men ved opslag på afgifter finder jeg ingen oplysninger forud for AX-nummeret (som har været på fra en dato i 2016). Et eller andet sted i databasen må dette CL-nummer jo være knyttet til denne motorcykel, siden den popper op ved søgning på det nummer; men oplysningen må gemme sig et sted i baggrunden. Problemet er, at den kan have været uden registreringsnummer i en lang årrække, før den igen er blevet indregistreret i 2016 med AX-nummeret, og i så fald er CL-nummeret måske ikke blokeret.

Ved at slå op i Skats offentligt tilgængelige register og gå bagud i tid kan jeg se, at CL-nummeret er blevet afmeldt fra motorcyklen i januar 2005:

Registrerings­forhold
Registrerings­nummer: CL13850
Første registrerings­dato: 22-04-1980
Anvendelse: Privat personkørsel
Seneste ændring: Afmeldt almindeligt d. 21-01-2005

Mvh. Peter S


Nåh ja, "Historisk visning" kan give den slags oplysninger. Og med en afmeldingsdato i januar 2005 er det også forklaret, hvorfor der ikke kommer afgifter frem på det indtil da gældende nummer. Den stakkels MC har altså stået i over 10 år, før den igen har fået en nummerplade i 2016.

Re: Nummerserier CL

Indlæg: tors 25.07.2019 19:58
af Martin O
TT skrev:https://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/sider/soegning.aspx

Man får ved søgningen alle de køretøjer/registreringer som har samme stelnummer som det rigtige køretøj. Derefter skal man finde det rigtige køretøj, idet der ved ældre køretøjer kan være flere køretøjer med samme stelnummer.

Det er der også i dette tilfælde, men Nimbussen var den eneste sandsynlige, og derefter er det bare at kontrollere via SKAT.


Tusind tak for det link. Det var lige det, jeg manglede! :D

Re: 5-cifrede Nummerserier CL

Indlæg: tors 25.07.2019 23:28
af Martin O
perhag skrev:
Martin O skrev:
CK 86 195 (?) - CL 19 793: Hvid EU to rektangulære, 20000 numre - Men uanset hvor grundigt jeg gennemgår de gamle numre, jeg kan finde i dette interval, er der over 100 - nærmere bestemt 127 - numre for mange. Det kan være numre, som inden for de sidste 10 år har været i brug, men som ikke dukker op på en seriesøgning på nrpla.de. Det kan fx skyldes, at køretøjet senere er registreret på et andet nummer. Eller også er der en afvigende serie undervejs. Der er faktisk lige nu et hul i begyndelsen af CK 96 xxx, som passer med at de 20000 numre kunne være delt i to gange 10000. Der kunne så være en serie på 100 eller 125 numre af en afvigende type. Vi får se hvad der sker...


Selv om der er ret mange traktorer og motorcykler med numrene CL1xxxx, så kan der dårligt være 127 af dem ikke til at finde på nrpla.de som følge af at have fået et nyt nummer. Om det er 27 eller kun 2 forsvundet kan måske opklares ved at se på hvordan det så ud ved numrene med CH, CJ og CK, hvor der nok vil være et lignende antal skjulte spærrede numre.

Erfaringerne med seriestørrelserne kan også give et fingerpeg om den manglende serie med CK96xxx er på 100 eller 125. Der er en høj grad af gentagelse af seriestørrelserne, så kigges tilbage i gamle serier med enten 100 eller 125 kan måske også gættes på hvilken slags plader det vil blive.


Antallet af uforklarede huller i serien fra CK 86 (195?) til CL 19 793 er nu reduceret til omkring 30 numre. Jeg har ikke tidligere givet mig i kast med en så minutiøs gennemgang af nummerserier, hvor der indgår mange numre med 1 som første ciffer, fordi disse serier ofte er ret uoverskuelige. Jeg har dog nærstuderet CJ 10 xxx for at få afgrænset den serie med kvadratiske plader, der findes deri. Dér havde jeg ikke nogen store vanskeligheder med at få optalt præcise antal blokerede numre, så jeg har afgrænset serierne:

CH 78 275 - CJ 10 326: 20000 hvide rektangulære EU. Jeg har optalt 7 blokerede numre i CH-delen og 44 i CJ-delen. Dvs. der mangler at blive fundet ét nummer mere.
CJ 10 327 - CJ 10 612: 250 to kvadratiske neutrale. Jeg har optalt 36 blokerede numre, så det stemmer på en prik.
CJ 10 613 - CJ 22 019: 10000 hvide rektangulære EU. Intervallet har 11407 numre, hvoraf 500 er reserveret til MC-emaljeplader (som ikke bør kunne eksistere). Der skal altså være 907 blokerede numre derudover, og dem har jeg ikke orket at kæmpe mig igennem. Måske gør jeg det en af dagene, inden ferien er slut og hverdagen sætter ind. Det er trods alt lidt lettere, når det ikke er en helt nystartet serie med mange store huller.

Ang. serielængder: Det er rigtigt, at der har været ret stor variation; men jeg synes, det efterhånden er ved at stabilisere sig. Almindelige hvide EU-plader kommer normalt i multipla af 10000; men der har på det seneste været en del eksempler på 15000, som nu må regnes med til det normale. Andre "normale" serier kommer oftest i serier på 2500. Det er hvide neutrale, gule både EU og neutrale, papegøjer EU og nu tilsyneladende også neutrale (CB-serien i 32 xxx - 34 xxx ser ud til som den første neutrale papegøjeserie at blive på 2500 numre). Neutrale papegøjer har ellers været i serier på 2000 i lang tid, før det også 1000. MC, både neutral og EU normalt 1000 eller 2000. Det er vist længe siden, vi har set en MC-serie på 500. (Og så har der tidligere været nogle lidt skæve serier.) Traktor normalt 500 eller eventuelt 1000, men man ser også 250. Kvadratiske er nu oftest i serier på 250, men vi skal ikke så langt tilbage for at se serier på 50,100 eller 200 eller sågar 25. (En serie, hvor vi mangler observationer er BC 82 703-727, som jeg gætter på er fortsættelsen af den helt skæve serie BC 80 138-202 (65 numre).) Hvis der skulle dukke en serie på 100 numre op, ville jeg have meget svært ved at gætte typen på baggrund af den efterhånden ret standardiserede serielængde, vi har set i efterhånden ret lang tid. 125 har vi vist aldrig før set. ;)

Re: Nummerserier CL

Indlæg: søn 28.07.2019 20:32
af perhag
Årsagen til jeg ikke forventede så mange spærrede numre ret svære at finde var at i de numre jeg gennemser på nrpla.de fra 1000 til 9999 kun sjældent ses oversprungne numre efter de nye plader er færdigindregistreret. Tværtimod er der en del numre med to forskellige køretøjer tilknyttet, fordi de gamle afmeldt for over ti år siden forbliver i registeret. Regelsættet siger at pladerne kan slettes fra registeret 12 år efter afmelding, men det har Skat heldigvis ikke gjort endnu.

Gamle motorcykler bliver nok oftere genindregistreret end gamle påhængsvogne og traktorer, og netop i sommermånederne er det altså sket i over 100 tilfælde med CL1xxxx ifølge Martins gennemgang. Der er jo også nogle ret nye traktorer fra CL19000-19499 måske attraktive på brugtmarkedet.

En undtagelse med mange forsvundne numre 1000-9999 er følgende serie:
CK6376-CL5342 lille knallert (6000)

Her blev en meget stor del af de helt nye knallerter registreret ved årsskiftet 2017-18 og afmeldt hurtigt efter. De fleste af disse afmeldte knallerter findes nu ikke længere ved massesøgning på nrpla.de og må enten have fået andre numre eller andre forklaringer. Har ikke undersøgt forklaringen på og skæbnen for at disse knallerter blev masseregistreret og afmeldt.

Re: Nummerserier CL

Indlæg: ons 14.08.2019 17:33
af Erik Larsen
perhag skrev:Årsagen til jeg ikke forventede så mange spærrede numre ret svære at finde var at i de numre jeg gennemser på nrpla.de fra 1000 til 9999 kun sjældent ses oversprungne numre efter de nye plader er færdigindregistreret. Tværtimod er der en del numre med to forskellige køretøjer tilknyttet, fordi de gamle afmeldt for over ti år siden forbliver i registeret. Regelsættet siger at pladerne kan slettes fra registeret 12 år efter afmelding, men det har Skat heldigvis ikke gjort endnu.

Gamle motorcykler bliver nok oftere genindregistreret end gamle påhængsvogne og traktorer, og netop i sommermånederne er det altså sket i over 100 tilfælde med CL1xxxx ifølge Martins gennemgang. Der er jo også nogle ret nye traktorer fra CL19000-19499 måske attraktive på brugtmarkedet.

En undtagelse med mange forsvundne numre 1000-9999 er følgende serie:
CK6376-CL5342 lille knallert (6000)

Her blev en meget stor del af de helt nye knallerter registreret ved årsskiftet 2017-18 og afmeldt hurtigt efter. De fleste af disse afmeldte knallerter findes nu ikke længere ved massesøgning på nrpla.de og må enten have fået andre numre eller andre forklaringer. Har ikke undersøgt forklaringen på og skæbnen for at disse knallerter blev masseregistreret og afmeldt.

Kan der være tale om at der er kommet noget afgift, ændrede skatte-/momsregler eller andet der har gjort det fordelagtigt at registrere knallerterne inden årsskiftet og afmelde dem som brugte efter nytår?

Re: Nummerserier CL

Indlæg: fre 01.11.2019 19:17
af Erik Larsen
Nåda, der gemte sig en gul neutral serie ml 36xxx og 39xxx.
Jeg så CL 36 599 i dag i Kbh SV.

Re: Nummerserier CL

Indlæg: tirs 19.11.2019 19:09
af Martin O
Redigeret 2.12.2019:

Nu er CL-serierne efterhånden til at få styr på. Der så ud til at være et hul i slutningen af CL 91 xxx og begyndelsen af CL 92 xxx, som jeg troede ville være kvadratiske plader; men disse ser i stedet ud til at være 10000 ´numre tidligere. Jeg er efterhånden nået frem til følgende (to rektangulære, hvis ikke andet nævnes):

CK 86 196 - CL 19 793 Hvid EU, 20000 numre. Undervejs 500 numre reserveret til emaljeplader (MC).
CL 19 794 - CL 22 305 Gul EU, 2500 numre
CL 22 306 - CL 22 556 Papegøje, 250 numre, formentlig kvadratisk, uvist om EU eller neutral. Foreløbig numre fra 310 til 391.
CL 22 557 - CL 25 061 Papegøje EU, 2500 numre
CL 25 062 - CL 25 562 Traktor, 500 numre
CL 25 563 - CL 26 564 MC neutral, 1000 numre
CL 26 565 - CL 36 586 Hvid EU, 10000 numre
CL 36 587 - CL 39 092 Gul neutral, 2500 numre
CL 39 093 - CL 49 110 Hvid EU, 10000 numre
CL 49 111 - CL 52 262 Gul EU, 2500 numre. Undervejs 650 numre reserveret til emaljeplader.
CL 52 263 - CL 52 512 To kvadratiske hvide neutral, 250 numre
CL 52 513 - CL 55 018 Hvid neutral, 2500 numre
CL 55 019 - CL 65 032 Hvid EU, 10000 numre
CL 65 033 - CL 67 034 MC EU, 2000 numre
CL 67 035 - CL 69 534 Gul EU, 2500 numre
CL 69 535 - CL 81 892 Hvid EU, 10000 numre. Undervejs 350 numre reserveret til emaljeplader (som aldrig har eksisteret) og 2000 til diplomatserien.
CL 81 893 - CL 82 392 Kvadratiske hvide, uvist om én eller to, uvist om EU eller neutral, formentlig to serier à 250 numre: 893-142 og 143-392. (Kun ret få numre er foreløbig registreret her, nogle få (4 stk.) med 81 xxx og derefter lidt flere (7 stk.) med numre fra 82 147, som tyder på opdeling i to serier.)
CL 82 393 - CL 92 403 Hvid EU, 10000 numre
CL 92 404 - CL 97 404 Papegøje EU, 5000 numre
CL 97 405 - CM 19 911 Hvid EU, 10000 numre

Når antallene ikke passer, skyldes det oversprungne numre som sidder på "overlevende" plader fra det gamle system. Ikke alle er identificeret; men der er nu ikke længere megen usikkerhed ved overgangene fra én type til en anden.

Re: Nummerserier CL

Indlæg: man 28.06.2021 14:40
af Martin O
Vi har længe haft nogle observationer i intervallet CL 81 893 - 82 142, som alle er én kvadratisk hvid neutral. Jeg har nu fundet fotos på dba.dk af et køretøj med registreringsnummer CL 82 150. Her er der to kvadratiske hvide EU-plader. Det bekræfter altså at der er tale om to serier med kvadratiske plader. Ud over dette køretøj har jeg - ligeledes på dba.dk - set CL 82 352 og CL 82 387, begge med to kvadratiske EU-plader.

CL82150 for - DBA 21-06-2021.png

CL82150 bag - DBA 21-06-2021.png