Martin O skrev:Der har jo kørt en serie MC-plader (EU) med numre i intervallet BN 49 886 - BN 51 889.
PS skrev:Martin O skrev:Der har jo kørt en serie MC-plader (EU) med numre i intervallet BN 49 886 - BN 51 889.
Jeg observerede i dag en kabeltrailer, som har fået tildelt et nummer i denne serie, som ellers er til motorcykler. Måske skyldes det, at traileren gerne skal kunne rumme og udrulle kabeltromler i mange størrelser uden at blive generet af en bred nummerplade. Egentlig burde den have haft et gult firecifret nummer i rektangulært design.
Mvh. Peter S
Martin O skrev:I de seneste måneder har vi set MC-plader både med og uden EU i to BP-serier, der ser ud til at være: neutrale BP 58 196 - BP 60 197 (p.t. - primo oktober 2017 - er højeste nummer BP 59 477 iflg. nrpla.de; men serien formodes at fortsætte) og EU BP 60 198 - BP 62 197 ( hvor - igen iflg. nrpla.de - højeste nummer til dato er BP 62 082).
CSJ skrev:PS skrev:Martin O skrev:Der har jo kørt en serie MC-plader (EU) med numre i intervallet BN 49 886 - BN 51 889.
Jeg observerede i dag en kabeltrailer, som har fået tildelt et nummer i denne serie, som ellers er til motorcykler. Måske skyldes det, at traileren gerne skal kunne rumme og udrulle kabeltromler i mange størrelser uden at blive generet af en bred nummerplade. Egentlig burde den have haft et gult firecifret nummer i rektangulært design.
Mvh. Peter S
Motorcykelanhængere har normalt 5-cifre numre i mc-serie og -design. Kan det tænkes at kabelraileren på en eller anden måde rent teknisk er blevet registreret som en mc-anhænger? Måske netop for at undgå en bred anhængerplade der kan være til gene for kabeltromlerne.
Erik Larsen skrev:Martin O skrev:I de seneste måneder har vi set MC-plader både med og uden EU i to BP-serier, der ser ud til at være: neutrale BP 58 196 - BP 60 197 (p.t. - primo oktober 2017 - er højeste nummer BP 59 477 iflg. nrpla.de; men serien formodes at fortsætte) og EU BP 60 198 - BP 62 197 ( hvor - igen iflg. nrpla.de - højeste nummer til dato er BP 62 082).
Det undrer mig at jeg ikke ser indtastninger over BN 56 800 på de grønne sider. Hverken de nævnte MC-numre eller noget som helst andet.
Martin O skrev:Erik Larsen skrev:Martin O skrev:I de seneste måneder har vi set MC-plader både med og uden EU i to BP-serier, der ser ud til at være: neutrale BP 58 196 - BP 60 197 (p.t. - primo oktober 2017 - er højeste nummer BP 59 477 iflg. nrpla.de; men serien formodes at fortsætte) og EU BP 60 198 - BP 62 197 ( hvor - igen iflg. nrpla.de - højeste nummer til dato er BP 62 082).
Det undrer mig at jeg ikke ser indtastninger over BN 56 800 på de grønne sider. Hverken de nævnte MC-numre eller noget som helst andet.
Det er ikke så mærkeligt, for de findes ikke. Der er et hul på 40000 numre (ud over de planlagte overspringelser) fra BN 56 794 til BP 11 676.
Erik Larsen skrev:Der er dog kommet tre indtastninger af hvid EU, den første i BN75xxx, så de 40.000 holder vel ikke helt?
Eller er det mon tre emaljeplader der er afmeldt og dermed har frigivet enkelte numre mellem de spærrede numre og de numre der ikke er frigivet fra gammelt system?