Side 2 af 2
Re: Nummerserier AE
:
ons 29.05.2013 20:27
af TT
CSJ skrev:Wheelpete skrev:Men er det ikke lidt spøjst med en traktor til godstransport i den serie?
Store knallerter og indregistrerede traktorer er fælles om hele den 3-cifrede serie, så det er der vel ikke noget spøjst i.
Ja, og registrerede traktorer står netop med anvendelsen godstransport i registeret.
Re: Nummerserier AE
:
tors 30.05.2013 18:05
af Wheelpete
Så AE82776, en hvid EU-plade, på Dorphs Alle i Taastrup for en lille time siden.
DMR:
Mærke, Model, Variant:PEUGEOT, 508, 1,6 HDI 112 HK SW
Art: Personbil
Seneste ændring: d. 27-05-2013
Registreringsforhold
Registreringsnummer: AE82776
Første registreringsdato: 30-07-2012
Anvendelse: Privat personkørsel Seneste ændring: Registreret d. 27-05-2013
Re: Nummerserier AE
:
man 03.06.2013 16:50
af Wheelpete
Har lige set AE20005 (gul EU) på Parkvej i Taastrup.
DMR:
Mærke, Model, Variant: FORD, Transit Custom, 2.2 TDCi (100 HK) 270S Van Forhjulstræk Manuel
Art:Varebil
Seneste ændring: d. 02-05-2013
Registreringsforhold
Registreringsnummer: AE20005
Første registreringsdato: 02-05-2013
Anvendelse: Godstransport erhverv
Seneste ændring: Registreret d. 02-05-2013
Re: Nummerserier AE
:
tirs 27.08.2013 13:25
af Erik Larsen
FDM Løjtegårdsvej, Amager har neutrale AE hvid pr 27-8-13
Re: Nummerserier AE
:
fre 13.12.2013 15:21
af PS
Land Rover set her i formiddags med kvadratisk EU papegøjeplade bagpå og rektangulær foran. Nummeret var AE 71984.
Land Roveren er et eksempel på en varebil, der ofte har skiftet mellem registrering på gule og papegøje plader. Af historikken fremgår følgende rækkefølge af numre:
DC 85065 (gul)
GA 78221 (papegøje)
AF 78571 (gul)
FA 78663 (papegøje)
AC 87234 (gul)
AE 71984 (papegøje)
Den årlige vægtafgift afhænger bl.a. om der er privat køretilladelse eller ej. Forskellen udgør i mange tilfælde omkring 5.500 kr årligt. Systemet giver hermed anledning til et vist træk på bilnumre som nu den otte år gamle Land Rover, der allerede er på sjette nummer.
Re: Nummerserier AE
:
fre 13.12.2013 22:44
af dykker5502
PS skrev:Land Roveren er et eksempel på en varebil, der ofte har skiftet mellem registrering på gule og papegøje plader. Af historikken fremgår følgende rækkefølge af numre:
--cut--
Den årlige vægtafgift afhænger bl.a. om der er privat køretilladelse eller ej. Forskellen udgør i mange tilfælde omkring 5.500 kr årligt.
Jeg troede at papegøjeplader havde noget at gøre med om der er betalt moms.Når den først er på papegøje troede jeg ikke den kunne komme tilbage på gule.
Re: Nummerserier AE
:
lør 14.12.2013 18:38
af TT
dykker5502 skrev:Jeg troede at papegøjeplader havde noget at gøre med om der er betalt moms.Når den først er på papegøje troede jeg ikke den kunne komme tilbage på gule.
Papegøjepladerne knytter sig til privatbenyttelsesafgiften (
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817335&vId=0&lang=DA).
Re: Nummerserier AE
:
tors 02.01.2014 16:07
af dbf
laveste og højeste gule plader er
AE18252-AE22700
Re: Nummerserier AE
:
tors 03.04.2014 15:09
af PS
Højeste observation med AE er i øjeblikket AE 89286. Der er tilsyneladende et stort interval mellem AE 89506 og AE 97999, som stadig ikke er kommet i omløb. Jeg kan ved opslag finde AE 89505, som blev udleveret i august sidste år. Et antal stikprøver på højere numre giver intet resultat.
Mvh. Peter S
Re: Nummerserier AE
:
lør 07.06.2014 16:11
af perhag
PS skrev:Højeste observation med AE er i øjeblikket AE 89286. Der er tilsyneladende et stort interval mellem AE 89506 og AE 97999, som stadig ikke er kommet i omløb. Jeg kan ved opslag finde AE 89505, som blev udleveret i august sidste år. Et antal stikprøver på højere numre giver intet resultat.
Mvh. Peter S
Intervallet med uregistrerede numre fra AE 89506 fortsætter videre ind i AF-pladerne og slutter ved AF 19959.
Det er ikke umuligt der er tale om 10.000 uregistrerede numre, selv om AE89506-97999 og AF 19500-19959 kun giver under 9000 ubrugte numre. Der kan nemlig være nogle af motorcykelpladerne fra AF10000-18999 aldrig udleveret og måske derfor mulige at anvende i det nye system.