Indtastning af gamle numre.

Diskussioner og meddelelser vedrørende nrpl.dk og nrpl.dk forum
Forumregler
Ingen reklamer i indlæg, signatur eller avatar - Ingen injurierende, nedsættende eller racistiske indlæg - Overtrædelse kan medføre sanktioner

Indtastning af gamle numre.

Indlægaf JMK » tirs 09.02.2010 19:28

Forespørgsel til TT :

Der er jo kommet nyt system med indtastning af gamle nummerplader, således at observationsdatoen skal være seneste synsdato, med mindre man via fotodokumentation kan bevise noget senere.
Fint nok for mig, jeg fornemmer så at du vil have muligheden for at kontrollere alle indtastninger inden de lægges på siden som herefter vil fremstå mere troværdig med færre observationer der blot får 2 streger til højre - -. :(

De sidste 2 "sværme" jeg har indtastet er fundet i en stak lånte blade, noteret på papir og derefter tjekket på biltorvet.dk, derfor VED jeg at de er troværdige.
Har skrevet : "Bladets navn og nr., Tjekket på biltorvet.dk" hvis jeg skal dobbelttjekkes ? ;)

Jeg er bevidst om at du kører denne side som fritidsbeskæftigelse og derfor har svært ved at love noget med datoer, men jeg tillader mig alligevel at spørge :
Hvor lang tid vil der som regel gå inden man kan tjekke at ens egne indtastninger er kommet på siden ? ;)

Hygge og hilsen til jer alle fra Vestjylland. :)
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: Indtastning af gamle numre.

Indlægaf TT » tors 11.02.2010 08:39

Biltorvet.dk indeholder også køretøjer der har været afmeldt i årevis. Man kan derfor ikke gå ud fra at et nummer der findes på biltorvet.dk er registreret dags dato. Ved at indtaste en observation fra biltorvet.dk med dags dato som observationsdato, risikerer man at et køretøj som er afmeldt i 2000 står som set i 2010. Det ville være stærkt misvisende.

Jeg vil derfor benytte lejligheden til at gentage reglerne for datering af observationer. Bemærk at reglerne for originale gamle nummerplader og historisk korrekte nummerplader er forskellige.

ORIGINALE EMALJEPLADER OG GAMLE REFLEKTERENDE PLADER:

Fysiske observationer:
Faktisk observationsdato
Hvis ukendt: tidligst mulige observationsdato
FORBUDT: Dags dato (medmindre man har set køretøjet i dag)

Observationer på billeder og i medier (internet, fjernsyn aviser, blade etc.):
Billedets optagelsesdato
Hvis ukendt: tidligst mulige observationsdato
FORBUDT: Den dato man ser billedet
FORBUDT: Dags dato

Observationer fundet eller tjekket i registre på nettet:
Seneste synsdato fra biltorvet.dk eller bilviden.dk
FORBUDT: Dags dato

HISTORISK KORREKTE NUMMERPLADER:

Fysiske observationer:
Faktisk observationsdato
Hvis ukendt: mest sandsynlige observationsdato
FORBUDT: Dags dato (medmindre man har set køretøjet i dag)

Observationer på billeder og i medier (internet, fjernsyn aviser, blade etc.):
Billedets optagelsesdato
Hvis ukendt: mest sandsynlige observationsdato
FORBUDT: Den dato man ser billedet
FORBUDT: Dags dato

Observationer fundet eller tjekket i registre på nettet:
Seneste synsdato fra bilviden.dk
FORBUDT: Seneste synsdato fra biltorvet.dk (da køretøjet kan have fået nummeret senere)
FORBUDT: Dags dato

Jeg har ikke tid til at rette op på fejlagtigt daterede observationer. Hvis man fejldaterer observationer, ødelægger man listen for de andre brugere. Hvis jeg har mistanke om at noget sådant sker i større omfang, kan brugeren blive spærret og evt. alle vedkommendes observationer slettet. Rettelser og sletninger er meget besværlige og tager tid fra andre opgaver. Indtast derfor venligst de korrekte datoer.

To streger betyder bare at nummeret ikke findes på biltorvet.dk. Andet ligger der ikke i det. Hvis den er på biltorvet, får den et kryds. Et kryds betyder ikke nødvendigvis at observationen er troværdig. Jeg kan eksempelvis ikke tjekke om observationen er fejldateret. En observation får derfor aldrig bedre kvalitet end den har når indtasteren sender den ind. Der kan gå fra 0 dage til 6 måneder inden jeg tjekker numre. Men hvis du selv har tjekket dem på biltorvet, ved du jo at de får et kryds.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Indtastning af gamle numre.

Indlægaf Flemming » man 21.02.2011 19:28

Den MF traktor her http://www.bukh-traktor.dk/dansk/index. ... c=4&page=0 er jeg bange for der er blevet afmeldt inden for de sidste par år.
Min teori bygger på at der ingen seneste synsdato vises på biltorvet når man slår den op. Og den findes slet ikke på esyn bilviden, så jeg undlader at indtaste den som opserveret på nettet, billedet er ellers taget i 2008 så det er en skam hvis den er gået tabt.
Flemming
Medlem
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 08.03.2010 10:52

Re: Indtastning af gamle numre.

Indlægaf A. Lunde » man 21.02.2011 22:24

Kan forklaringen være at en traktor ikke er underlagt periodisk syn? Det er langt fra sikkert at den er afmeldt...
A. Lunde
Medlem
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: fre 27.06.2008 10:11

Re: Indtastning af gamle numre.

Indlægaf Flemming » man 21.02.2011 22:53

Nej det er ikke 100% at den er afmeldt, men når man slår andre traktore op, så står der den sidste godkendelsesdato og på esyn står de også, men det gør den her ikke.
Flemming
Medlem
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 08.03.2010 10:52

Re: Indtastning af gamle numre.

Indlægaf TT » tirs 22.02.2011 01:07

Hvis CM 81.745 nogensinde har været synet, burde det stå under seneste syn, også selv om det var 40 år siden. Nogle gange kan der dog være mangler i de viste data.

Hvis nummeret var tidligt afmeldt, ville nummeret slet ikke findes på biltorvet.dk, så nummeret må have eksisteret i forholdsvis nyere tid. Vi kan selvfølgelig ikke vide om den traktorer der kører med nummeret, er den som nummeret hører til. Men medmindre den observerede traktortype ikke svarer til den registrerede, må vi gå ud fra at nummeret sidder på den rigtige traktor, og du kan roligt indtaste den som set i 2008 — men selvfølgelig ikke senere, da du ikke ud fra det nævnte med nogenlunde rimelighed kan være sikker på at den har været registreret med nummeret senere end 2008.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Forum- og site-diskussioner