Visning på de grønne sider: Spærrede intervaller?

Diskussioner og meddelelser vedrørende nrpl.dk og nrpl.dk forum
Forumregler
Ingen reklamer i indlæg, signatur eller avatar - Ingen injurierende, nedsættende eller racistiske indlæg - Overtrædelse kan medføre sanktioner

Visning på de grønne sider: Spærrede intervaller?

Indlægaf Martin O » søn 07.08.2022 00:00

Jeg har af og til tænkt, at det kunne være rart at få vist på de grønne sider, hvor de spærrede intervaller (til emaljeplader) er.

Jeg ved jo godt, at det må være muligt at programmere sidernes php-kode, så det kan blive vist; men da jeg ikke selv arbejder med php-kode, ved jeg ikke hvor vanskeligt eller besværligt det er. Jeg vil derfor i stedet spørge, om det overhovedet har været overvejet at medtage en markering af spærrede intervaller i visningen? Og om andre kunne have interesse i at de spærrede intervaller bliver synliggjort?

I sammenhæng hermed falder det mig ind, om datakontrollen ved brugernes indtastning af observationer kontrollerer for at der ikke indtastes aktuelle numre i spærrede intervaller, da disse jo ikke bør kunne eksistere. Det kunne jeg naturligvis finde ud af ved at prøve med en fiktiv indtastning; men det ønsker jeg ikke at besvære jer andre med, hvis den nu skulle gå igennem og derefter skal slettes. Men mens jeg skriver, tænker jeg at der nok ikke er noget der kontrolleres for, siden der er intervaller på spærrelisten, der alligevel udfyldes med aktuelle numre. (Det er de 4-cifrede, jeg har i tankerne her.)

Det førstnævnte er ikke et presserende problem; men mere sådan en "nice to have"-ting for mig. Det sidste er mere strøtanker.
Martin O
Martin O
Medlem
 
Indlæg: 804
Tilmeldt: ons 16.10.2013 16:14

Re: Visning på de grønne sider: Spærrede intervaller?

Indlægaf Erik Larsen » lør 11.02.2023 03:42

Hvis det er nemt at sætte op, synes jeg også det ville være rart. Eventuelt at vise dem med sort plade/hvid skrift. Men så er vi også ude i at vise plader der ikke reelt er spottet.
Jeg har heller ikke overblik over hvilke spærrede serier der alligevel er brugt, men jeg har fornemmet at "man" flere steder har revet sig i håret over at et interval er spærret for så alligevel at blive brugt til nye plader.
Brugeravatar
Erik Larsen
Medlem
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: søn 13.07.2008 12:12
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Forum- og site-diskussioner