Aktuelle højeste numre

Diskussioner og meddelelser vedrørende nrpl.dk og nrpl.dk forum
Forumregler
Ingen reklamer i indlæg, signatur eller avatar - Ingen injurierende, nedsættende eller racistiske indlæg - Overtrædelse kan medføre sanktioner

Aktuelle højeste numre

Indlægaf Martin62 » man 28.02.2022 11:54

Jeg har igennem de sidste måneder observeret, at der er en eller anden, der konsekvent hver søndag indtaster en masse "højeste aktuelle numre" - som regel altid hvide med/uden EU og gule med/uden EU.
Nu ved jeg ikke, om den pågældende person har adgang til et system, vi andre ikke har eller bare sjusser sig frem med dertil hørende risiko for fejltastninger.
Det er lidt påfaldende, at det altid sker om søndagen.
Martin62
Medlem
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: fre 02.01.2009 16:05
Geografisk sted: København og Nordsjælland

Re: Aktuelle højeste numre

Indlægaf Martin O » man 28.02.2022 16:21

Martin62 skrev:Jeg har igennem de sidste måneder observeret, at der er en eller anden, der konsekvent hver søndag indtaster en masse "højeste aktuelle numre" - som regel altid hvide med/uden EU og gule med/uden EU.
Nu ved jeg ikke, om den pågældende person har adgang til et system, vi andre ikke har eller bare sjusser sig frem med dertil hørende risiko for fejltastninger.
Det er lidt påfaldende, at det altid sker om søndagen.


Jeg indtaster ofte ganske mange observationer ad gangen, og det sker tit netop om søndagen - fx i går aftes. Jeg tænker derfor at ovenstående bemærkning er møntet på mig.

Jeg skal derfor oplyse, at der for så vidt angår mine indtastninger udelukkende er tale om faktiske observationer. I bemærkningsfeltet (som ikke bliver vist) oplyser jeg altid dato og sted for observationen. Jeg har ikke et specifikt mål om at have "højeste aktuelle numre"; men jeg har et specifikt mål om at få overblik over nummerserierne. Jo flere numre, der observeres og indtastes, jo bedre mulighed har jeg og andre for at skaffe et sådant overblik. Da jeg indtaster mange observationer, er det ikke mærkeligt, at jeg ofte render ind i det højeste aktuelle nummer af en given type; men det er som nævnt ikke med det mål, jeg indtaster.

I stedet for at mistænkeliggøre andre, skulle du hellere glæde dig over, at der er nogen der gider bruge tid på at observere, notere og indtaste.
Martin O
Martin O
Medlem
 
Indlæg: 804
Tilmeldt: ons 16.10.2013 16:14

Re: Aktuelle højeste numre

Indlægaf Martin62 » man 28.02.2022 18:06

Det var absolut ikke kritik mere en undren.
Hvis det er dig, så har du givet god forklaring på forholdet.
Martin62
Medlem
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: fre 02.01.2009 16:05
Geografisk sted: København og Nordsjælland


Tilbage til Forum- og site-diskussioner