TT skrev:Martin62 skrev:En måske flere har 24/11 indtastet højeste nummer for 6 forskellige nummerplader,
Det lyder mystisk og kan få en til at tro, at vedkomnende (hvis samme) til at have søgt på altombilen.dk og brugt de højeste visninger herfra uagtet, at de måske ik’ er ser i virkeligheden.
Det er tilladt hvis nummerpladetypen er entydig.
Det er mine indtastninger, du henviser til, og der var faktisk nye højeste numre i 7 typer. Jeg indtaster altid kun mine egne faktiske observationer, og jeg samler oftest sammen over nogle dage, inden jeg indtaster. For mig er det overhovedet ikke usædvanligt, at mine indtastninger somme tider rammer adskillige højeste numre. Og hvis nogen skulle finde på at bruge opslag på nrpla.de (som i den henseende er mere effektiv end altombilen.dk, som dog kan være god at bruge som kontrol af type), ville det være besynderligt, at vedkommende ikke valgte endnu højere numre at indtaste. Fx er det i øjeblikket højeste indtastede nummer med to rektangulære gule EU-plader DY 57 804; men der findes numre af den type helt op i DY 85 xxx.
Jeg husker ikke, om det lige var dig (Martin62), der tidligere kom med en tilsvarende "mistænkeliggørelse" af indtastninger, som viste sig at være mine. Det falder mig en smule for brystet, at nogen kan tænke at andre "snyder", selv om det jo ifølge TTs svar netop ikke er at snyde at indtaste numre efter opslag, forudsat typen er entydig. Jeg mente engang at have set en bestemmelse her om at man ikke måtte indtaste alene baseret på opslag, men kun efter faktiske observationer; men jeg kan kun genfinde den regel under historiske nummerplader. Som nævnt indtaster jeg altid kun egne faktiske observationer.
Jeg kan til gengæld undre mig over, at der jævnlig dukker en enkelt ny indtastning op, som lige netop er højeste indtastede nummer af den pågældende type. Det peger i retning af at der er nogen, der kun indtaster observationer, hvis det kan "bringe dem på podiet". For mig er det ikke i sig selv et mål at score højeste indtastede nummer i nogen type; men det rammer jeg ret tit, fordi jeg indtaster mange observationer.