Separate serier til EU og neutrale plader?

Diskussioner og meddelelser vedrørende nrpl.dk og nrpl.dk forum
Forumregler
Ingen reklamer i indlæg, signatur eller avatar - Ingen injurierende, nedsættende eller racistiske indlæg - Overtrædelse kan medføre sanktioner

Separate serier til EU og neutrale plader?

Indlægaf JDithmar » søn 19.02.2017 14:25

Er der nogen steder hvor man kan hvilke serier der er og har været afsat til hhv EU og neutrale nummerplader?

Baggrunden for mit spørgsmål ligger i et væddemål med en af min bekendte om hvorvidt hendes tidligere bil havde EU plade eller ej. Vi købte begge ny bil som blev leveret i sensommer 2014, og fik begge et AP nummer.

Når man slår en nummerplade op på div. sites, er der så vidt jeg kan se ingen information om nummeret er et EU nummer eller ej.

På forhånd tak! :)
JDithmar
Medlem
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 19.02.2017 13:18

Re: Separate serier til EU og neutrale plader?

Indlægaf TT » man 20.02.2017 09:00

Der er ikke nogen steder hvor man ud fra et givet nummer kan se hvilken nummerpladetype der er tale om (bortset fra prøveplader).

siden med observationer vil man dog kunne få sig et indtryk af situationen. Således er der en serie med hvide bilnummerplader uden EU-mærke der starter et sted mellem AP35129 og AP35149 og slutter et sted mellem AP37146 og AP37255. En anden serie uden EU-mærke starter et sted mellem AP62697 og AP62722 og slutter et sted mellem AP64992 og AP65074.

Hvis nummeret ligger i et interval hvor der er tvivl, kan det nogle gange alligevel være muligt at analysere sig frem til hvad der er mest sandsynligt.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Separate serier til EU og neutrale plader?

Indlægaf JDithmar » man 20.02.2017 17:30

Tak for feedback

Det er trist at man ikke direkte slå det op. Men med baggrund i de obs's som du henviser til, så vil jeg udlede at vi begge fik EU plader på (hvilket også er min opfattelse), da vores er AP327xx og hendes havde AP427xx.
JDithmar
Medlem
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 19.02.2017 13:18


Tilbage til Forum- og site-diskussioner