Hej med jer, og tak for interessen
Jeg har vist skrevet e-mails med et par af jer, men vi tager den herinde også.
Det er helt overvældende at der har været så stor interesse for vores lille projekt - Super fedt.
Lidt svar på tiltale i rækkefølge herunder
Der er lagt ind så man kan søge på stelnummer i den avancerede søgning, og selvom det ikke står der endnu er der ændret lidt, man kan bruge spørgsmålstegn (?) til at indikere et enkelt tegn man ikke kender, og stjerne (*) til at indikere en ukendt række af tegn man ikke kender.
Personligt er jeg lidt Saab interesseret så jeg kiggede på hvor mange 9-3 Viggen der var i Danmark, ud fra at der er kendetegn i stelnummeret for dette. Det blev til: YS3DP??G*
Det er korrekt at vi kun har det seneste registreringsnummer, og det vil vi også kun have på den avancerede søgning.
I den normale søgning forventer jeg dog at vi laver en løsning så vi søger mindst lige så godt som trafikstyrelsens til synsrapporter
Siden er vel lavet lidt "Fordi vi kan", og så fordi at vi havde en minimal tilgang til det
Som man kan se på vores hjemmeside har vi lavet et projekt for SUVO Antirust, og i den forbindelse var det nødvendigt at de kunne slå bilers data op. Og erfaringen var jo desværre at de eksisterende offentlige løsninger havde det med at have nedetid i kortere og længere perioder.
Så tilgangen blev, at vi måtte kunne lave noget der var bedre. Og det blev så gjort.
Biproduktet var jo at vi havde en fantastisk dejlig mængde data at lege med. Og igen i kraft af de dårlige erfaringer med de eksisterende løsninger, så kunne vi da lave det typiske nummerplade/synsrapport opslag. Den er noget hurtigere end de andre, men blev aldrig promoveret og kunne heller ikke rigtig noget som de andre ikke kunne (Udover at se ejerens alder og køn, hvilket de andre kan hvis der er gæld i bilen via bilbogen).
Så lavede vi et par startskud på den avancerede søgning, men fik aldrig lagt den online... Så gik der et års tid, så var der nogen på bilgalleri der forespurgte muligheden for at finde en bil de kun kunne noget af nummerpladen på - Og da nogen skrev at det ikke var muligt var jeg jo næsten nødt til at bevise at det var det. Så det kom online dagen efter
Hvis det kunne skabe noget positiv omtale, ordrer i firmaet eller reklameindtægter så er det selvfølgelig skønt
Men udgangspunktet var blot "Fordi vi kan".
Ang. Fødselsdato burde det ikke give problemer, det er jo ikke værre end at du taster bilen ind i bilbogen eller på DMR og får de oplysninger, forsikringsselskab og meget mere
Det er ikke oplysninger som man ikke kan finde på normal vis i hvert fald.
Grunden til at de andre sider ikke kan noget af det vi kan, er ganske simpelt fordi at det eneste de gør er at hente data fra trafikstyrelsen eller måske DMR, og fremvise den præcis som man selv kunne have gjort, der er ikke andre, der af hvad jeg ved, selv ligger inde med data udover hvad de evt. Cacher.
I min smålighed ( ) har det været kantende til generende at se hvor meget "omtale" nogen kunne få på at lave en frontend til trafikstyrelsens synsopslag Nogen har udviklet sig lidt og viser mere data og gør det selvfølgelig nemmere for brugeren at se alle bilens informationer via klik på en side i stedet for opslag på flere, men i starten var det jo blot trafikstyrelsens hjemmeside med andet design og langsommere adgang - Så hvordan de "Vandt" den forstår jeg lige knap Ang. Oplysninger så viser vi vist det meste af det der er relevant. Af hvad jeg lige ved hurtig gennemgang kunne finde kan vi tilføje til som:
Køretøjets anvendelse (Privat personkørsel, eksempelvis)
Registreringsnummeret udløb
Totalvægt
Egenvægt
Teknisk totalvægt
Antal aksler
Største akseltryk
Tilladte tilkobling med/uden bremser
Partikelfilter
Antal siddepladser
Euronorm
Antal cylindere
Slagvolumen
Effekt
Km/L
Start/Slut på evt. Leasingperiode
.. Noget varierende fra bil til bil om oplysningerne er der, så de ældre biler har ikke så meget data.
Så hvis man vil have mere, så skal man klikke sig ind på
DMR med registrerings-/stelnummeret.
Vi kan godt vise mere end 100 resultater, men startede med at sætte grænsen der - For at sætte en grænse et eller andet sted
Så kan man, hvis man er desperat, ændre nummerpladesøgningen med 100's interval
Jeg skal overveje om vi tilføjer en "Vis 1.000" knap eller lignende. Har du noget konkret i forhold til hvor mange du gerne vil se?
Listen bliver opdateret en gang i ugen, og som vi kunne se i dag er det en noget langsommelig proces
Det var dog en lille fejl der gjorde at det gav nedetid, normalt vil det ske i baggrunden, om natten og uden at man mærker det på hjemmesiden.
Endnu engang tak for den store interesse, vi prøver at give siden lidt opmærksomhed og få lavet lidt ekstra på de ting folk har forespurgt på.
Hvis der er andre måder at filtrere resultaterne på, eller bare generelle idéer og ønsker der kunne være spændende for jer så sig til
- René Jørgensen