Bekræftelse af højeste numre

Diskussioner og meddelelser vedrørende nrpl.dk og nrpl.dk forum
Forumregler
Ingen reklamer i indlæg, signatur eller avatar - Ingen injurierende, nedsættende eller racistiske indlæg - Overtrædelse kan medføre sanktioner

Bekræftelse af højeste numre

Indlægaf TT » man 23.04.2012 13:41

mikkelhansen skrev:21.04.2012: HW 25055 17-04-2012


Når man skriver således, betyder det at man har slået nummeret op på biltorvet.dk og fundet at køretøjets første registreringsdato er 17-04-2012.

Men køretøjet findes ikke på biltorvet.dk. Derimod findes det på trafikstyrelsen.dk, hvor køretøjets seneste synsdato er 17-04-2012. Hermed bliver bekræftelsen lidt misvisende, idet et køretøj kan have fået nummeret før synsdatoen.

Hvis datoen er en synsdato bør den stå i parentes (17-04-2012). I det aktuelle tilfælde er køretøjet synet under et andet nr., og når man kender det nummer den er synet under, kan man evt. skrive det bagefter (17-04-2012 ZE 52864). Det vil faktisk give den ekstra information i forhold til synsdatoer generelt at køretøjet tidligst har fået det nye nummer på den pågældende dato, og dermed bliver synsdatoen faktisk lige så "god" som hvis det var en første registreringsdato.

Der er efterhånden kommet en del tjenester til opslag af numre, så måske bør der altid angives kilde til bekræftelsen. Der kan også forventes yderligere opslagstjenester - blandt andet vil SKAT selv få en efter DMR er gået i luften. Indtil videre bør man altid skrive hvis man har brugt noget andet end biltorvet.dk. Da der ikke er meldt noget ud om hvad der præcis sker med evt. genbrug efter 6. juni, er det ikke en god idé med store ændringer nu.

Nu jeg er ved bekræftelse af højeste numre, vil jeg anbefale brugerne selv at tjekke nummeret før de taster ind. Hvis nummeret allerede ved indtastningen kan findes på en opslagstjeneste, letter det arbejdet med opdateringen af http://nrpl.dk/high-1966.php. Jeg understreger at det er ikke et krav, kun en anbefaling.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Tilbage til Forum- og site-diskussioner

cron