af Martin O » fre 31.03.2023 20:11
Jeg er lige stødt på to numre: DM 13 147 og DM 13 202, som begge er indtastet som rektangulær gul neutral. Begge numre er kvadratisk gul neutral.
På samme side vrimler det med hvide plader blandt gule og omvendt. Jeg gennemgår lige den ene side fra ende til anden:
DM 13 932 er indtastet både som gul neutral og som gul EU. Neutral er en fejl.
DM 14 197 er indtastet som hvid EU. Nummeret er i en serie med gul EU; men opslag leder til en MC med nummeret AH 90 546, som tidligere har haft DM 14 197. Nummeret blev ændret 14-07-2014, så det gamle DM-nummer er spærret, og den indtastede observation af nummeret på hvid EU er en fejl.
DM 17 389 er indtastet som hvid EU. Nummeret er i en serie med gul EU. Opslag henviser til en MC med HY 13 277; men denne har haft adskillige andre numre siden 13-07-2004, så nummeret er ikke spærret; men nummeret er åbenbart endnu ikke udleveret i den aktuelle gule EU-serie.
DM 19 759 er indtastet som gul EU. Nummeret er i en serie med hvid neutral.
DM 20 026 er indtastet som hvid EU. Nummeret er i en serie med hvid neutral.
DM 21 746 er indtastet som hvid EU. Nummeret er i en serie med hvid neutral og er indtastet 5 gange som sådan.
DM 22 416 er indtastet som både hvid EU og gul EU. Hvid EU er en fejl.
DM 22 632 er indtastet som hvid EU. Nummeret er i en serie med gul EU.
DM 23 557 er indtastet som hvid EU. Nummeret er i en serie med gul EU.
Det blev til i alt 11 fejl bare på én side. Nogle kan være fejlobservationer, andre kan være fejltastninger. Det sidste gælder sandsynligvis dem hvor samme nummer er tastet som to forskellige typer, hvor fejlen straks er blevet opdaget og det rigtige indtastet. Det første kan man som observatør mindske risikoen for ved at slå den pågældende side op, inden man indtaster et nummer. Så vil man i hvert fald se om man har noteret nummeret med en type der passer med hidtidige observationer. Min egen fejlprocent er faldet markant efter at jeg begyndte på den praksis. Jeg skifter i min browser mellem to faner: En hvor jeg slår op og en hvor jeg indtaster.
Martin O