Flemming skrev:Hej Thomas. Det er sådan set også fint nok du har lukket siden, men hvor længe? Og mon det hjælper?
Hvorfor ikke lave om på reglerne?
Et. Man skal selv have set nummerpladen med egne øjne inden man indtaster.
To. Man må ikke indtaste nummerplader man har set på nettet eller billeder i bøger og ligende.
Tre. Man skal altid tjekke på Biltorvet om man nu også har set/husket rigtigt da man observerede nummeret.
Jeg tjekker biltorvt for at være sikker, jeg har før været til træf hvor jeg har observeret et nummer som sad på en Ferguson, og så når man kommer hjem og ser på biltorvet at den ikke findes, eller den skulle sidde på en Ford, så indtaster man den jo ikke.
Ellers skulle du lave siden om, så nummerene først blev synlige når du havde tjekket den op under valideringen.
Vedr. "Et" + "To": Hundredevis af de numre der er observeret, er set på nettet eller via opslag. Uden disse numre ville der mangle en stor mængde viden om hvornår hvilke numre er registreret. Endvidere er sådanne observationer oftest mere sikre mht. registreringsnummeret end fysiske observationer. Man ville derfor for at løse et problem skabe et større. De pågældende observationer er meget værdifulde, men dateringen skal være korrekt så køretøjerne ikke fremstår som observeret på et tidspunkt hvor de kan være afmeldt.
Vedr. "Tre": Det er en god ide, men det har ikke noget med det aktuelle problem at gøre. Der er ikke generelt problemer med observationer som ikke findes på biltorvet.dk. Der er måske en enkelt observatør eller to der har mange missere i forhold til træffere, men det er et mindre problem end det aktuelle. Aktuelle observationer som ikke kan bekræftes, vil ofte blive lagt til sletning. Sletning er besværlig og sker derfor med ujævne mellemrum.
Vedr. Numrene først skulle blive synlige når de var tjekket: Det har heller ikke noget med det aktuelle problem at gøre og afhjælper derfor ikke noget.
I øvrigt er der utrolig mange formodentlig afmeldte anhænger- og traktornumre på biltorvet.dk, da de pågældende køretøjsarter sjældent genregistreres når de er afmeldt. Man kan derfor let risikere at man fejlobserverer et nummer, men alligevel finder det på biltorvet.dk.