EB 82 170 er i dag (13. maj) indtastet som to rektangulære hvide. Jeg mistænker, at der faktisk er tale om én kvadratisk hvid. Bilen er en Chevrolet Camaro fra 1995, hvilket støtter teorien. Jeg vil derfor spørge indtasteren, om han har set begge nummerplader?
Ved sidste uges opdatering af nrpla.de var der et interval med hvide neutrale (set på altombilen.dk) fra EB 79 616 til EB 80 769. Derefter yderligere hvide neutrale (igen set på altombilen.dk) fra EB 82 075 til EB 82 193. Førstnævnte serie bør slutte senest med EB 82 115 (men serien starter og slutter nok lidt lavere); men serien kan selvfølgelig være længere end de sædvanlige 2500 numre. Men selv om det er en længere serie, ser det noget usædvanligt ud, at der skulle være udleveret numre med et så stort hul ned til seriens foregående udleverede numre. Jeg antager derfor i stedet, at sidstnævnte interval er én kvadratisk hvid.
Da der i dette nummerområde ikke findes gamle numre, der overspringes, vil det være let at fastlægge skillepunktet mellem en serie med to rektangulære og en serie med én kvadratisk, når serierne bliver fyldt mere ud, forudsat serielængderne bliver som forventet (2500 + 250).