Bil fra Guernsey?

Spørgsmål og diskussioner om nummerplader fra ukendt land

Bil fra Guernsey?

Indlægaf mikkelhansen » tors 20.12.2012 12:07

Jeg så i går eftermiddags en VW Touran (eller lignende bil) på den Sønderjyske Motorvej. Det var lige i skumringen og der var let regn, så jeg nåede desværre ikke at se forreste plade (dog er jeg næsten sikker på at den manglede eller også var den sort med mørk skrift - der var ingen "lyse" reflekser fra forreste plade, så den var i hvert fald ikke hvid eller gul). Bagpladen fik jeg dog set, og den så således ud:
30118.jpg


Ovenstående er også omtrent det rigtige format (og omtrent den rigtige skrifttype, så altså ret langt fra den "normale" britiske skrifttype), pladen er altså også mere "buttet" end de fleste europæiske nummerplader, der jo er udpræget rektangulære. Der var intet nationalitetsmærke, hverken på bagpladen eller på selve bilen, men ud fra diverse billeder på nettet er jeg selv kommet frem til at det kunne være en bil fra Guernsey. Jeg så desværre ikke om bilen var højre- eller venstrestyret.

Nogen bud?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Mikkel

2024 Hyundai Ioniq 5 77,4 kWh Advanced (DD67163 hvid neutral)
2020 VW Up! 1,0 MPi 65 hvid (CX49565 hvid med EU)
mikkelhansen
Medlem
 
Indlæg: 483
Tilmeldt: lør 22.05.2010 19:58
Geografisk sted: 6640 Lunderskov

Re: Bil fra Guernsey?

Indlægaf TT » tors 20.12.2012 13:04

Du har sandsynligvis ret. Der er på Guernsey frit valg mellem sort og hvid foran/gul bagpå. En skrifttype der ligner den du har afbildet, er meget almindelig. En kombination af sort fornummerplade og gul bagnummerplade er næppe lovlig, men det er ikke sikkert at man går så højt op i den slags.

Alternativt kunne det være Luxembourg, men skrifttypen passer i så fald ikke.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Bil fra Guernsey?

Indlægaf mikkelhansen » tors 20.12.2012 15:39

TT skrev:Alternativt kunne det være Luxembourg, men skrifttypen passer i så fald ikke.

Jeg synes bare aldrig jeg har set "US-format"-plader fra Luxembourg, og det ville slet ikke give mening på en bil som Touran hvor der fint kan sidde en "rigtig" rektangulær plade. Jeg har dog lige kigget olavsplates igennem for Luxembourg, og må dog sige at skrifttypen faktisk godt kunne pege i retning af at der var tale om en Luxembourger (specielt skriften fra '74-'03). Dog synes jeg at kunne huske at pladen mere var i US-format, altså ret høj i forhold til normalt.
Venlig hilsen
Mikkel

2024 Hyundai Ioniq 5 77,4 kWh Advanced (DD67163 hvid neutral)
2020 VW Up! 1,0 MPi 65 hvid (CX49565 hvid med EU)
mikkelhansen
Medlem
 
Indlæg: 483
Tilmeldt: lør 22.05.2010 19:58
Geografisk sted: 6640 Lunderskov

Re: Bil fra Guernsey?

Indlægaf TT » tors 20.12.2012 15:52

mikkelhansen skrev:(specielt skriften fra '74-'03)


Det er den samme skrift de bruger endnu - med ganske få ændringer. Kvadratiske nummerplader fås.

Men Guernsey må være mere sandsynlig.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Ukendte nummerplader