TT skrev:Et naboland har (mulighed for) samme bogstav- og nummerformat, så det var ikke muligt at se om det var det ene eller det andet.
Du tænker nok på Singapore, men da Singapore er mindre end Lolland i udstrækning, harmonerer det skidt med indenrigsflyvninger på to timer og tre kvarter.
Og dog...
Med fare for at være meget heftigt off-topic kan jeg berette fra min tid i Mellemøsten i 1990erne, at et smart israelsk luftfartselskab tilbød flyvninger fra Tel Aviv til Tel Aviv uden stop - et såkaldt "Flight to Nowhere". Flyet flaksede rundt over Middelhavet i en passende tid, og fidusen var udelukkende, at passagererne kunne ribbe den toldlfri forretning i lufthavnen for sager, som de fuldt lovligt kunne tage med hjem bagefter.
Første gang, jeg var i Ben Gurion lufthavnen, undrede jeg mig over, at den toldfri forhandlede både vaskemaskiner og køleskabe - sidstnævnte af den velvoksne amerikanske model med mega-fryser og indbygget isterning-maskine.
Men der var ikke nødvendigvis grund til at tage de hårde hvidevarer (eller diverse lækkert elektronisk legetøj) med i håndbagagen - heller ikke, når jeg var på ferie i Danmark. Man bestilte bare og fik tingene udleveret ved en disk i bagagehallen, når man vendte tilbage. Der var faktisk mange penge at spare.
Og nu skal jeg nok gå i seng, så dette atter kan komme til at handle om nummerplader.
Med venlig hilsen - igenigen
Hans-Henrik