Sjælden kinesisk observation

Spørgsmål og diskussioner om ikke-europæiske nummerplader

Sjælden kinesisk observation

Indlægaf CSJ » lør 10.06.2017 19:06

Sjælden observation på disse kanter. Kinesisk bil parkeret på Tuelsø rasteplads ved Sorø. Jeg har selv været i Kina, så jeg ved hvordan de kinesiske nummerplader ser ud. Det er det kinesiske skrifttegn der angiver hvor bilen er hjemmehørende. Men jeg er frygtelig dårlig til kinesisk, så jeg kan ikke lokalisere den.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Sjælden kinesisk observation

Indlægaf mikkelhansen » lør 10.06.2017 19:27

CSJ skrev:Det er det kinesiske skrifttegn der angiver hvor bilen er hjemmehørende. Men jeg er frygtelig dårlig til kinesisk, så jeg kan ikke lokalisere den.

Den engelske Wikipedia-side om kinesiske nummerplader nævner at tegnet 浙 er for Zhejiang-provinsen, og A'et står for byen Hangzhou - Kinas femtestørste by med 9,2 millioner indbyggere! Tegnet og bogstavet A er også angivet i infoboksen på sidstnævnte link.
Gad vide om de er kørt fra Kina, eller om de har fået sejlet/fløjet autocamperen til Europa?
Venlig hilsen
Mikkel

2024 Hyundai Ioniq 5 77,4 kWh Advanced (DD67163 hvid neutral)
2020 VW Up! 1,0 MPi 65 hvid (CX49565 hvid med EU)
mikkelhansen
Medlem
 
Indlæg: 483
Tilmeldt: lør 22.05.2010 19:58
Geografisk sted: 6640 Lunderskov

Re: Sjælden kinesisk observation

Indlægaf Wickie » man 19.06.2017 03:32

De siste årene har man kunne ofte se kinesiske plader i Europa. Særlig på autocampere. Her sett flere i Norge!

Egentlig ikke lovlig. Kina har ikke undertegnet de internasjonale avtalene om biltrafikk. Og selv om dem hadde det, oppfyller pladene ikke kravet i denne avtalen (arabiske tall eller arabiske tall kombinert med latinske bokstaver).

Biler fra fastland Kina må selv når dem kjører in i Hong Kong (som eies av Kina), som er med i avtalen, bruke Hong Kong plader i tillegg til de kinesiske.

Med Kina menes her Folkerepublikken Kina, ikke Republikken Kina ("Taiwan").
Wickie
Medlem
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: tirs 23.12.2008 09:46
Geografisk sted: Gjøvik, Norge

Re: Sjælden kinesisk observation

Indlægaf CSJ » tors 20.06.2019 09:46

Endnu en kinesisk bil observeret på en dansk motorvejsrasteplads. Fundet på facebook, og den er fra Guangdong provinsen i det sydøstlige Kina og skal ifølge oplysningerne have kørt hele vejen fra Kina via Rusland-Finland-Norge.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Ikke-europæiske nummerplader