Hollandsk 'ønskenummer light'

Spørgsmål og diskussioner om nederlandske (hollandske) nummerplader

Hollandsk 'ønskenummer light'

Indlægaf CSJ » lør 18.07.2015 18:41

En Ford Anglia 1958 havde også fundet vej til Hokkerup, historisk nummer (ønskenummer light), men mon nummeret kan være ægte og gyldigt? Typografien ser rigtignok ud, men nummeret er opbygget som et nyere nummer i system 1999, og så vidt jeg ved kom O først ind i det hollandske nummerpladealfabet i forbindelse med de nye anhængernumre.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Hollandsk 'ønskenummer light'

Indlægaf CSJ » ons 22.07.2015 11:09

Jeg har opdaget at nummerpladen sidder i en ramme der ligner den til schweiziske vekselnummerplader. Mon det kan sige noget om nummerets eventuelle gyldighed? Måske en 'showplate' der kan monteres ved træf, men let kan udskiftes med en gyldig når bilen skal ud og køre?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Hollandsk 'ønskenummer light'

Indlægaf TT » ons 22.07.2015 13:28

58-FO-RD: Det er en shownummerplade.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Hollandsk 'ønskenummer light'

Indlægaf CSJ » lør 19.05.2018 19:10

Hollandsk lastbilanhænger til Timewinder. Så vidt jeg kom W først ind i det hollandske nummerpladealfabet i forbindelse med anhængernumre på gule plader, så det er formentlig en uofficiel sort plade med et gyldigt nummer.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Nederlandske nummerplader