Amerikanske showplates

Spørgsmål og diskussioner om amerikanske nummerplader

Amerikanske showplates

Indlægaf CSJ » man 13.06.2016 10:14

Jeg har besøgt en samler på Fyn, som interesseret sig meget for store amerikanske traktorer og har hentet flere flotte eksemplarer hjem derovrefra. Flere af dem har amerikanske nummerplader, og han interesserer sig tilsyneladende meget for tv-serien Dallas. Det er tydeligvis showplates der ikke har været ude og køre i trafikken, designet svarer ikke til nogle af de kendte designs i Texas gennem årene, og der står også på dem: Not for official use. Men jeg lagde mærke til et fænomen som jeg ikke tidligere har bemærket på amerikanske nummerplader. Teksten er præget ind i pladen, men midt i nummeret er et stort kort over Texas som også er præget ind i pladen. Og der hvor teksten går hen over kortet står bogstaverne på kortet, og kan ikke ses fra bagsiden. Her er forsiden og bagsiden (spejlvendt).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Amerikanske showplates

Indlægaf CSJ » man 13.06.2016 10:17

Jeg har gennemgået hele min samling, og jeg har ikke dettte fænomen på nogen af mine amerikanske nummerplader. Det nærmeste man kan komme er denne fra Florida, men her er det kun teksten der er præget ind i pladen, mens kortet over Florida midt i nummeret er helt fladt og trykt på pladen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Amerikanske nummerplader

cron