Franskmand med specielt setup

Spørgsmål og diskussioner om franske nummerplader

Franskmand med specielt setup

Indlægaf mikkelhansen » fre 28.06.2013 18:14

På vej til Odense så vi i onsdags denne bil med tilhørende anhænger på E45 ved Haderslev:

bilplade.jpg


Det er jo i sig selv lidt specielt at se en fransk midlertidig plade (så vidt jeg har forstået er det "turist-plader", så det altså faktisk kunne være en dansker der har fået bilen registreret i Frankrig året ud?), men det blev endnu mere specielt når man så kiggede på anhængeren:

trailerplade.jpg


Et papskilt med en gentagelse af bilens røde plade! Det er vel i sig selv to "ulovligheder"; pladen skal for det første være "rigtig" (plastic/metal), og traileren skal vel have sin egen plade, eller gør Frankrig ligesom bl.a. Holland, hvor traileren gentager trækkerens nummerplade?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Mikkel

2024 Hyundai Ioniq 5 77,4 kWh Advanced (DD67163 hvid neutral)
2020 VW Up! 1,0 MPi 65 hvid (CX49565 hvid med EU)
mikkelhansen
Medlem
 
Indlæg: 483
Tilmeldt: lør 22.05.2010 19:58
Geografisk sted: 6640 Lunderskov

Re: Franskmand med specielt setup

Indlægaf CSJ » fre 28.06.2013 18:58

I Holland og Belgien gentog anhængere tidligere bilens nummer, men i begge disse lande har anhængere nu deres eget særlige nummer. Men så vidt jeg ved gentager britiske anhængere stadig bilens nummer.
Det er i øvrigt min erfaring at tyske bådtrailere ofte gentager bilens nummer på en hjemmelaver plade, selvom tyske anhængere ellers har eget nummer på en officiel nummerplade.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Franskmand med specielt setup

Indlægaf Wickie » tirs 02.07.2013 00:32

Anhængere under 600 kg totalvægt er ikke registreringspliktige i Frankrig.


I Tyskland var såkallede "sports-anhængere" intil begynnelsen av 90-tallet ikke registringspliktig (avgiftsfri). Dette var anhængere til frakt av sportsudstyr som f.ex. båter, løpsbiler/-mc, cykler, hester, .....
I dag er disse anhængere registreringspliktig med fortsatt avgiftstri, derfor har disse i dag plader med grønn skrift (= avgiftsfri).
Det er det ikke lov å transportere andere ting med disse som f.ex. byggemateriell/ haveavfall, andere varer, båter/biler/mc/hester som ikke er til sportsudøvelse.

Fortsatt ikke registreringspliktig i Tyskland er i dag anhængere til mc (som henger etter mc) og landbruksanhængere til traktorer (utelukkende til bruk i landbruket). Disse må bruge en plade med samme nummer som trekkende mc/traktor. Landbruksanhængere trenger kun å bruke en plade fra en traktor fra samme eier. Det må ikke være fra den traktoren som aktuellt trekker anhængeren.
Wickie
Medlem
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: tirs 23.12.2008 09:46
Geografisk sted: Gjøvik, Norge

Re: Franskmand med specielt setup

Indlægaf CSJ » tirs 02.07.2013 10:46

Så fik jeg en forklaring på hvorfor jeg har set så mange tyske bådtrailere med bilens nummer på en hjemmelavet plade.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Franske nummerplader