Nye norske plader

Spørgsmål og diskussioner om norske nummerplader

Nye norske plader

Indlægaf Wickie » søn 02.08.2009 23:12

Hej,
her noen bilder av de nye plastik pladene som kom 1. jan. 09.

Dette er "vanlige" hvide plader. Grønn plade (varevogn) har blitt publisert her tidligere.

Nasjonalitetsmerke er ikke påbudt. De gamle pladene som kom i 2006 (samme skrift, men i preget aluminium som danske), ble også levert uten nasjonalitetsmerke, men det ble også levert klisterlapper til å ha over merket.

Plastik pladene leveres alltid med. Vil man ha uten, må man sette klisterlappen over.
Det blir ikke helt samme farge i den hvide overflaten. Klisterlappene er laget for de gamle alu pladene, så på de nye platik pladene hever klisterlappen seg fram!

På oblaten (kontrollmekre) har kontordamen klart å skrive feil nummer på den ene! RF isteden for BP!
Det er kun oblatene som blir levert ut på registreringskontoret som har nummeret skrevet for hånd (+ kontrollnummer). De vanlige oblater, som blir tilsendt i posten, har strekkode + nummeret trykket på.

BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede
Wickie
Medlem
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: tirs 23.12.2008 09:46
Geografisk sted: Gjøvik, Norge

Re: Nye norske plader

Indlægaf TT » tirs 04.08.2009 10:28

Tak for billederne. Der ser ud til at der yderst på nummerpladen er et lag gennemsigtig plastic der dækker den reflekterende hvide folie. Det skaber en meget blank, "glasagtig" overflade. Er bogstaverne trykt på den hvide reflekterende folie eller på det yderste lag plastic?

Jeg har set nogle enkelte norske biler i Danmark med de nye nummerplader, og mit indtryk er at de tidligere aluminiumsplader var lettere at læse, måske fordi de var præget og nummeret derfor stod i relief, måske fordi de nye plader har den meget blanke overflade der giver uhensigtsmæssige reflekser.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Nye norske plader

Indlægaf Wickie » tirs 04.08.2009 19:55

Bokstaver og tall er printet på en refleksfolie og så er det en tynn plexi/acryl glas plade limt over.

Prinsippet er det samme som brukes i UK og F.

Pladeteknikken er akkurat den samme som ble brukt i S før. Det er samme produsent som lagde die svenske pladene.

I noen vinkler blir det mere speiling en ved pregede alu plader.

Fikk opplyst fra kontordamen, at hvis jeg skulle borre hull i pladen, så måtte dette gjøres fra framsiden, ellers kunne pladen sprekke!!!

Jeg festet dem med pladeholder som er ment til plastic plader. De gamle pladeholderene for alu pladene (2002-2008) passer ikke.
Wickie
Medlem
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: tirs 23.12.2008 09:46
Geografisk sted: Gjøvik, Norge

Re: Nye norske plader

Indlægaf CSJ » søn 07.03.2010 20:08

Her er en af de nye norske plasticplader i grøn udgave.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Norske nummerplader

cron