Nummerpladen er ikke så interessant - men bilen er

Spørgsmål og diskussioner om tyske nummerplader

Nummerpladen er ikke så interessant - men bilen er

Indlægaf mikkelhansen » tors 20.05.2021 12:58

Jeg endte i går bagved denne Audi A7 på Sønderjyske Motorvej.
ab-me-7100.jpg


Et par ting fangede min interesse:
-Bilen er udstyret med tre blå blink forrest på taget. Det er 360-graders blink, ikke retningsbestemte. Cirka midt på taget sidder der to gullige "knolde", de peger til siden. Dette er muligvis to kameraer.
-Bilen havde et klistermærke bagpå med et ikon der forestiller et overvågningskamera, og noget meget småt tekst som man ikke kunne læse uden at skulle køre uansvarligt tæt på bilen. Jeg tænker det kunne være tekst om ANPG af en eller anden art.

Et par spørgsmål til dette:
Jeg troede ikke udenlandsk indregistrerede biler måtte køre med blåt blink i Danmark, uanset om blinket aktivt benyttes eller ej? Jeg husker for en del år siden at Danmark indlejede tyske eller hollandske "salatfade", og der mener jeg bestemt disse biler fik FZ-plader (eller en af de andre særplader) mens de var i Danmark. Husker jeg forkert? Alene det faktum at bilen er udstyret med blå blink, kan få nogle andre bilister til at køre anderledes (men det er nok umiddelbart en fordel...:-))
Er der nogen der ved mere om hvad bilen har lavet i Danmark? Har det mon været demonstration af et nyt ANPG-system, testet direkte på en tysk civil politibil? AB er både byen Aschaffenburg og Landeskreis Aschaffenburg i Unterfranken i Bayern, og så vidt jeg kan læse mig frem til, ville en "rigtig" politibil i Unterfranken have haft WÜ PP XXXX.

Jeg er ikke bekendt med en offentlig tysk nummerplade-opslagstjeneste ligesom vi kender fra Danmark og Sverige, men hvis det findes, er jeg sikker på at en eller flere her på forummet kender linket. :-)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Mikkel

2024 Hyundai Ioniq 5 77,4 kWh Advanced (DD67163 hvid neutral)
2020 VW Up! 1,0 MPi 65 hvid (CX49565 hvid med EU)
mikkelhansen
Medlem
 
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 22.05.2010 19:58
Geografisk sted: 6640 Lunderskov

Re: Nummerpladen er ikke så interessant - men bilen er

Indlægaf Wickie » tors 17.06.2021 01:16

Her er en BMW "testbil" også med "AB ME..." plade.
Skulle nesten tro dem er fra samme "testsenter".

https://derletztefuehrerscheinneuling.c ... gesichtet/
Wickie
Medlem
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: tirs 23.12.2008 09:46
Geografisk sted: Gjøvik, Norge

Re: Nummerpladen er ikke så interessant - men bilen er

Indlægaf mikkelhansen » tors 17.06.2021 11:12

Wickie skrev:Her er en BMW "testbil" også med "AB ME..." plade.
Skulle nesten tro dem er fra samme "testsenter".

https://derletztefuehrerscheinneuling.c ... gesichtet/

Tak for svaret, det er meget interessant. Da BMW'en også har en plade med 00 til sidst, er det næsten med garanti fra samme firma. Det ser ud til at være noget test ifm. selvkørende biler.
Tek.no har endda også en artikel om BMW'en som har kørt rundt i Norge sidste sommer: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/70X3 ... -den-gjoer
Nu kunne det så tyde på at også Audi er begyndt at teste det, jf. mit indlæg ovenfor. Jeg kan ikke finde andre billeder eller omtaler af Audien.
Venlig hilsen
Mikkel

2024 Hyundai Ioniq 5 77,4 kWh Advanced (DD67163 hvid neutral)
2020 VW Up! 1,0 MPi 65 hvid (CX49565 hvid med EU)
mikkelhansen
Medlem
 
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 22.05.2010 19:58
Geografisk sted: 6640 Lunderskov


Tilbage til Tyske nummerplader

cron