
Men det er spørs om det blir noen suksess. Det må nå ligevell betales full årlig eieravift for hver bil. Opprinnelig skulle det kun betales for den dyreste bil (som i Østerrike og Sveits).
Om det blir noe billigere forsikring er ennå uklart.
CSJ skrev:Jeg fandt et billede af et af de nye Wechselkennzeichen. HWI-WV3 er den del af nummeret der er fælles for alle køretøjerne. 3 på den lille plade må betyde at det er køretøj nr. 3 på det nummer. Men betyder det lille H at det er et historisk køretøj?
TT skrev:Så vidt jeg har forstået, kan man kun have to køretøjer på Wechselkennzeichen. Besparelsen er primært på forsikringen - forudsat at forsikringsskabet tilbyder noget konkurrencedygtigt. Man betaler fuld ejerafgift på begge køretøjer. Kun ét af køretøjerne må befinde sig på offentlig vej ad gangen.
Begge køretøjer skal have samme nummerpladetype, og kun bestemte køretøjstyper er mulige. Endetallene kan være vilkårlige.
Wechselkennzeichen er yderst sjældne i Tyskland, hvilket formentlig skyldes at de indbyrdes bindinger mellem køretøjerne er mere til ulempe end den eventuelle forsikringsbesparelse er til gavn.