Svensk grænseplade?

Spørgsmål og diskussioner om svenske nummerplader

Svensk grænseplade?

Indlægaf LarsBudtz.dk » søn 05.07.2009 15:33

Jeg går ud fra at dette er en svensk grænseplade:
Billede
Der er også et kæmpestort S-mærke(og så er det en Volvo...), men jeg havde bare en idé om at de ville minde lidt mere om de almindelige svenske i stil og materiale...?
Brugeravatar
LarsBudtz.dk
Medlem
 
Indlæg: 196
Tilmeldt: fre 19.09.2008 15:34
Geografisk sted: Københavns omegn

Re: Svensk grænseplade?

Indlægaf TT » søn 05.07.2009 15:51

Ja, det er en svensk eksportnummerplade. Grunden til at den ser noget anderledes ud er at der skal være plads til datoen på venstre side og årstallet på højre side. Der er derfor ikke megen plads til bogstaver og tal.

Skrifttypen er helt den samme som på almindelige svenske nummerplader. Jeg ved ikke hvilket materiale denne nummerplade er lavet af. Hvis den ikke er lavet af præget aluminium som de almindelige nummerplader, må det være fordi den i modsætning til danske grænsenummerplader ikke kan produceres forud, da der skal en individuel dato på nummerpladen.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Svensk grænseplade?

Indlægaf Leth » man 06.07.2009 10:39

Her kan jeg hjælpe for sådan en har jeg haft på Audi'en
Billede

Den er lavet i alu som den almindelige svenske plade også er! Den bruges ved midlertidig registrering i forbindelse med import og eksport af biler. I mit tilfælde en bil på tyske papirer. Når man har sendt de tyske papirer ind til Transportstyrelsen og de har godkendt bilen til import, den såkaldte ursprungskontrol hvor de bl.a tjekker om bilen er efterlyst sender de disse midlertidige plader som gælder i 3 måneder - inden for de 3 måneder skal man så stille til registreringssyn og almindeligt syn, hvorefter bilen får normale hvide plader.

Pladerne bliver dog også brugt ved eksport - Det er ikke ualmindeligt at amerikanere selv henter deres nye Volvo I på fabrikken i Göteborg - Disse biler er ligeledes registreret på røde plader, men de varer som regl mere end 3 måneder og bruges til at køre bilen til den afskibningshavn i Europa der skal sejle bilen over atlenten!
Mvh Jakob Leth
www.youngtimer.dk
Leth
Medlem
 
Indlæg: 244
Tilmeldt: tors 31.07.2008 12:54
Geografisk sted: Bunkeflostrand, Sverige

Re: Svensk grænseplade?

Indlægaf Jesper Bering » man 06.07.2009 16:13

Kære Jakob,

Ha! Nu ved vi hvordan dit bomærke skal se ud. I dag ville være en fin dag til at tage sig sammen og skanne det igen.......

hilsen Jesper
Jesper Bering, Alstedvej 26, Alsted, 4173 Fjenneslev, 57-60 80 12, j(snabela)b48(punktum)dk
Brugeravatar
Jesper Bering
Medlem
 
Indlæg: 305
Tilmeldt: søn 09.11.2008 20:53

Re: Svensk grænseplade?

Indlægaf Europlate-8 » man 06.07.2009 21:32

Hej!
Det finns också en annan variant av de röda plåtarna. Dessa har bokstaven B i fältet under årtalet. Man ser dessa mycket sällan. Bestämmelserna för dessa fordon med begränsat användande lyder så här:
"Begränsat användande beviljas om fordonet
•förts in från ett land utanför EES-området
•förts in från ett land inom EES-området, men det utländska registreringsbeviset i original inte har skickats in vid ansökan
•är ett nytt fordon som tidigare inte varit registrerat i något land.
Med begränsat användande får fordonet endast användas för färd kortast lämpliga väg
•från en hamn, järnvägsstation, plats för tullklarering, reparationsverkstad, förvaringslokal eller liknande till en sådan plats eller lokal där fordonet kan ställas upp i väntan på registreringsbesiktning
•till eller från besiktning.
Ett fordon som registrerats med begränsat användande får dock efter godkänd registreringsbesiktning användas i normal trafik under resten av giltighetstiden. Detta gäller förutsatt att fordonet inte ändrats på ett sådant sätt att utförandet inte längre stämmer överens med den utförda registreringsbesiktningen."

/Stephan
Europlate-8
Medlem
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 31.08.2008 21:22

Re: Svensk grænseplade?

Indlægaf CSJ » søn 26.07.2009 11:53

Jeg fandt lige et billede af den sjældne svenske grænseplade med B under årstallet. Obs. til Viking Run i Roskilde 2008.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Svensk grænseplade?

Indlægaf CSJ » lør 30.03.2019 18:24

Så lykkedes det på Herning stumpemarked at erhverve et sæt svenske importplader. De har tilhørt en VW Touran fra 2005 med automatgear, importeret til Sverige 2010.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Svensk grænseplade?

Indlægaf PS » fre 17.05.2019 20:42

Eksportnummerplade med 3 bogstaver + 2 cifre + 1 bogstav:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
PS
Medlem
 
Indlæg: 507
Tilmeldt: ons 30.07.2008 20:17
Geografisk sted: København


Tilbage til Svenske nummerplader

cron